گزارش هفتگی بازار طلا و سکه

بازار ارز در مسیر اصلاح/ ربع سکه پربازده‌ترین دارایی هفته شد+‌ نمودار

کدخبر: ۶۵۶۲۱۳
اقتصادنیوز:‌ بازار ارز و طلا در هفته منتهی به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران دچار اصلاح قیمتی شد و از محدوده حصر شده خارج شد.
بازار ارز در مسیر اصلاح/ ربع سکه پربازده‌ترین دارایی هفته شد+‌ نمودار
عکس:‌اکوایران/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، دلار تهران در این هفته مقاومت مهم محدوده ۶۰ هزار تومان را در هم شکست و به بالای آن نفوذ کرد محدوده قیمتی دلار تهران در حال حاضر بالاترین سطح قیمتی از هجدهم اردیبهشت‌ماه است.‌

بررسی بازدهی دلار نشان می‌دهد که اسکناس آمریکایی در هفته جاری توانسته رشد بیش از چهاردرصدی را ثبت کند.

IMG_20240628_095333_834

به گزارش اکوایران، دلار تهران با افزایش خود دست طلا را هم در بازار داخلی گرفت و بالا کشید،قیمت طلا تابعی از قیمت اونس جهانی طلا و قیمت دلار تهران است، در هفته جاری با رشد دلار بازار طلا هم روند افزایشی را ثبت کرد که نشان میدهد دلار تهران در این هفته بازار طلا را صحنه گردانی می‌کرده است.

حباب درهم امارات در تمام طول هفته جاری مثبت بوده است ولی در محدوده منطقی قرار داشت، درهم امارات وارد کانال ۱۶ هزار تومان شده و در آخرین روز هفته جاری مقاومت نیمه کانال ۱۶ هزار تومان را شکسته است. در پایان هفته جاری حباب درهم امارات کاهش یافت و تتر در نزدیکی قیمت دلار تهران معامله شد.

بیشترین بازدهی در این هفته نصیب دارندگان ربع سکه شد دارندگان ربع سکه در این هفته بازدهی ۶.۸ درصدی را کسب کردند،‌ حباب ربع سکه در این هفته به محدوده ۸۵ درصد رسید و آخرین بار در بیستم خرداد در این محدوده قرار گرفته است. در حال حاضر حباب ربع سکه بیشتر از سکه گرمی قرار گرفته است و از همه اقلام طلا بیشتر است.

سکه امامی در این هفته پس از ربع سکه هم بیشترین بازدهی را ثبت کرد و دارندگان آن سود بیشتری را جذب کردند افزایش بیش از ۶ درصدی قیمت سکه امامی باعث شد تا حباب سکه امامی روز پنجشنبه وارد کانال ۲۱ درصدی شود حباب سکه در مدت مشابه هفته قبل در محدوده ۱۹ درصد قرار گرفته بود.

طلای آب شده در این هفته افزایش ۳.۹۸ درصدی را ثبت کرد و حباب آن در تمام طول هفته در محدوده مثبت و بالای یک درصد قرار داشت. بررسی حباب طلای آب‌شده نشان میدهد که حباب آن از بیست و ششم فروردین ‌‌‌‌‌‌ماه در محدوده فعلی نبوده است و طلای آب شده بیشترین حباب خود از بیست و ششم فروردین را تجربه میکند. این درحالی است که حباب طلای آب‌شده غالبا صفر و یا منفی است.

بررسی اکوایران از رفتار بازار ارز پس از انتخابات نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۲ پس از پیروزی حسن روحانی و در سال ۱۴۰۰ پس از پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری که دولت‌ها تغییر کرده‌اند دلار تهران روند نزولی به خود گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی