نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ 13 تیر

درخواست آذربایجان برای مشارکت ایران در بهره‌برداری از حوزه نفتی

کدخبر: ۶۵۷۱۹۲
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
درخواست آذربایجان برای مشارکت ایران در بهره‌برداری از حوزه نفتی

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

13 تیر 1364؛ کارخانه بزرگ آلومینیوم‌سازی در بندرعباس احداث می‌شود

دومین گردهمایی مسوولان روابط عمومی واحدهای تحت پوشش وزارت معادن و فلزات و با حضور آیت‌الله خوانساری نماینده امام و امام جمعه اراک، مهندس نیلی وزیر معادن و فلزات، تنی چند از مسوولان استان و کارخانجات و مسوولان روابط عمومی واحدهای تحت پوشش این وزارتخانه در «ایرالکو» برگزار شد.

مهندس نیلی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در زمینه احداث کارخانه تولید آلومینیوم و با ظرفیت 120 هزار تن در بندرعباس انجام شده است، گفت: امیدواریم با کسب اجازه از دولت و مجلس بتوانیم پس از پایان کارهای مطالعاتی در امر سرمایه‌گذاری در این زمینه هر چه زودتر اقدام شود.

«اوپک» با کاهش قیمت نفت به شدت مخالفت کرد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گزارش منتشره توسط یک خبرگزاری عربی را مبنی بر توافق اکثریت اعضای این سازمان برای کاهش قیمت نفت خام سبک به میزان یک تا یک و نیم دلار به شدت تذکیب کرد.

خبرگزاری امارات به نقل از یک مقام عالی رتبه اوپک گزارش داد این خبر کاملا نادرست و شایعه‌برانگیز است.

مقامات اوپک اعلام کردند، با کاهش قیمت نفت که اکنون بین 50/26 تا 65/28 دلار است به شدت مخالفت شده است.

13 تیر 1374؛ جمهوری آذربایجان خواستار مشارکت ایران در بهره‌برداری از حوزه نفتی «شاه دنیز» شد

وزیر نفت کشورمان اعلام کرد: مقامات جمهوری آذربایجان، به طور جدی خواستار مشارکت فعال شرکت ملی نفت ایران در عملیات استخراج نفت از یک حوزه نفتی این کشور در فلات قاره دریای خزر هستند.

غلامرضا آقازاده اعلام کرد: جمهوری آذربایجان اظهار علاقه کرده است که ایران با همه امکاناتش مخزن نفتی «شاه دنیز» را توسعه دهد.

این پیشنهاد در گذشته مطرح شده بود اما امروز به صورت جدی‌تری از طرف مقام‌های آذری دنبال می‌شود و وزارت نفت نیز با نظر مساعد در حال بررسی آن است.

به گفته وزیر نفت، شرکت‌های اروپایی در تماس‌های اخیر خود اظهار علاقه کرده‌اند تا با مشارکت ایران برای توسعه این میدان نفتی اقدام کنند.

13 تیر 1384؛ خاتمی: موفقیت‌های دولت بیشتر از ناکامی‌ها بوده است

سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهوری اعلام کرد: بزرگترین چالشی که وجود دارد، چالش داخلی است و اینکه خدای ناکرده، این میزان از مردم‌سالاری را که به دست آوردیم، از دست بدهیم.

وی در بازدید از صداوسیما و در مصاحبه با بخش خبری صدا و سیما که در آن از وی در مورد ارزیابی از عملکردش پرسیده شد با بیان اینکه ناقدان منصفی در جامعه وجود دارند، خاطرنشان کرد: کشور ما با مشکلات فراوانی در 25 اخیر مواجه بوده است. ما سعی کردیم با مردم‌سالاری و زنده کردن ارزش‌های معنوی به جبران عقب‌ماندگی‌ها در این سال‌ها بپردازیم و خسارات را جبران کنیم.

13 تیر 1394؛ مطالبات 90 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت

رئیس سازمان تامین اجتماعی از قانونی بودن کسر حقوق بیمه کارگران از محل مزایای رفاهی آنان خبر داد و گفت: مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی به 96 هزار میلیارد تومان رسیده است که در قالب برنامه ششم توسعه باید مستهلک شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی