دور دنیا

عقبگرد قیمت درهم امارات و لیر ترکیه؛ دینار عراق و درام در جا زدند/ 10 کشور گران دنیا مشخص شدند

کدخبر: ۶۶۱۱۹۸
اقتصادنیوز: امروز قیمت دینار عراق در بازار ارز تهران به مانند روزهای گذشته مسیری جز ثبات را تجربه نکرد و 44 تومان نرخ گذاری و معامله شد. سایر ارزها هم مسیر نزولی قیمت را تجربه کردند.
عقبگرد قیمت درهم امارات و لیر ترکیه؛ دینار عراق و درام در جا زدند/ 10 کشور گران دنیا مشخص شدند

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها که بازار اقامت در کشورهای مختلف دنیا حسابی داغ است، هزینه های زندگی روزمره در نقاط مختلف جهان از جمله موضوعات پرطرفدار در میان مردم است؛ موضوعی که همواره نقش مهمی در انتخاب مقصد سفر دارد.

هزینه های زندگی در کشورهای مختلف جهان به عوامل متعددی بستگی دارد و متناسب با میزان توسعه یافتگی و شرایط اقتصادی متفاوت است و منعکس‌کننده میزان بودجه موردنیاز برای حفظ استانداردهای زندگی راحت از جمله هزینه‌هایی مانند مسکن، غذا، حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی است. اما هزینه زندگی در کدام کشورها بیشتر از سایر نقاط جهان است؟

این سوالی است که جدیدترین آمار منتشر شده در سال 2024 به آن پاسخ می دهد، براساس این آمار سوئیس، سنگاپور، هنگ کنگ، ایسلند، جزایر باهاما، آمریکا، ایرلند، نروژ و لوگزامبورگ 10 کشور گران دنیا برای زندگی هستند. نکته جالب توجه اینجاست که در میان این 10 کشور، نام هیچ یک از مقاصد گردشگری پرطرفدار ایرانیان به چشم نمی خورد. امری که می تواند ناشی از به صرفه بودن زندگی و تناسب هزینه ها با میزان درآمد افراد است. مروری بر گران ترین کشورهای جهان، فرصت مناسبی را فراهم کرد تا به مرور آخرین قیمت ارز کشورهای پرطرفدار در میان ایرانیان بپردازیم.

قیمت دینار عراق امروز 31 تیر 1403

امروز قیمت دینار عراق در بازار ارز تهران به مانند روزهای گذشته مسیری جز ثبات را تجربه نکرد و 44 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

نرخ امروز ریال عمان

ریال عمان امروز بر مسیر نزولی قدم گذاشت و با تجربه افت ارزش 140 تومانی در مقایسه با روز پیش، 150100 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت درهم امارات در بازار

امروز همچنین قیمت درهم امارات عقب نشینی را در پیش گرفت و 16 تومان نسبت به روز گذشته پایین آمد. ارزش هر درهم عصر روز یکشنبه 31 تیر 15792 قیمت خورد.

نکته جالب توجه درباره درهم امارات افزایش 20 درصدی قیمت آن در طول یک سال گذشته است.

آخرین قیمت لیر ترکیه

لیر ترکیه امروز در جریان فعالیت بازار ارز تهران ثبات قیمت را تجربه کرد و بدون تغییر نسبت به روز گذشته 1740 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ امروز منات آذربایجان

منات آذربایجان امروز مسیری متفاوت نسبت به لیر ترکیه را تجربه کرد و به مانند سایر ارزهای مرور شده افت قیمت داشت. ارزش هر منات عصر امروز و در پایان فعالیت معامله گران 30 تومان پایین آمد و به 33910 تومان رسید.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان دومین ارزی است که امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران ثبات را در پیش گرفت و بدون تجربه تغییر در مقایسه با روز گذشته، 149 تومان خرید و فروش شد.

درام ارمنستان همواره در نظر معامله گران کم نوسان ترین ارز بازار شناخته شده است.

آخرین قیمت لاری گرجستان امروز

سری به آخرین مقصد اروپایی دور دنیای امروز بزنیم؛ گرجستان. کشوری که چند سالی است توانسته به یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب در میان ایرانیان تبدیل شود. لاری، واحد پول رسمی این کشور امروز 20 تومان ارزان شد. ارزش هر لاری در عصر امروز به 21550 تومان رسید.

نرخ امروز بات تایلند

حال نوبت به مقاصد آسیایی دور دنیا رسید و در اولین گام به سراغ تایلند رفته ایم. بات، واحد پول رسمی این کشور امروز در بازار افت دو تومانی را تجربه کرد و 1585 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

قیمت رینگیت مالزی

در نهایت هر رینگیت مالزی هم امروز در بازار 10 تومان افت داشت و به 12300 تومان رسید تا همچنان در کانال 12 هزار تومان به عقب نشینی ادامه دهد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از تغییر روند قیمت ها نسبت به روز گذشته حکایت دارد، سرنوشتی که برای دلار هم تکرار شد و اسکناس آمریکایی در نزدیکی مرز حمایت 57 هزار تومان قرار گرفت. معامله گران و فعالان بازار معتقدند افت ارزش قیمت دلار ناشی از تداوم حالت بلوکه در بازار ارز تهران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید