گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

خروج بازار ارز از گارد نزولی؛ قیمت دلار آماده ورود به کانال جدید شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 3 مرداد 1403

کدخبر: ۶۶۱۷۸۲
اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند اگر قیمت دلار هرات در معاملات امروز در بالای مرز مقاومت میانی تثبیت دهد می‌تواند آماده ورود به کانال 58 هزار تومان شود.
خروج بازار ارز از گارد نزولی؛ قیمت دلار آماده ورود به کانال جدید شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 3 مرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار ارز امروز با عبور از الگوی تکراری بازار ارز هرات فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؛ قیمت دلار هرات روز گذشته با افزایش از سطح مقاومت میانی رد شد و به مرز کانال 58 هزار تومان رسید. از تاریخ 23 تیر، قیمت دلار هرات با کاهش وارد کانال 57 هزار تومان شده و تا روز سه‌شنبه دوم مرداد در این کانال نوسان داشت. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، الگوی بازار ارز هرات، الگوی تکراری در این روزها این بود که قیمت دلار هرات بالا بازگشایی می‌کرد؛ در طول معاملات پایین می‌آمد و به سمت مرزهای حمایتی حرکت داشت و در ادامه یعنی در پشت خط از این ناحیه حمایت می‌شد و دوباره بالا بسته می‌شد. با افزایش بازارها در معاملات روز سه‌شنبه این الگوی تکراری از کار افتاد. یعنی قیمت دلار هرات بالا باز شد و به افزایش خود ادامه داد و این بار به جای کاهش تا مرز حمایت به سمت مرز مقاومت حرکت کرد.

قیمت دلار هرات سه‌شنبه را در 57 هزار و 400 تومان شروع کرد و با بازگشایی قیمت درهم با گپ مثبت افزایشی شد. در نیمه دوم معاملات، قیمت دلار هرات با افزایش از مرز مقاومت 57 هزار و 600 تومان هم عبور کرد و تا مرز کانال 58 هزار تومان بالا رفت؛ اما در عبور از این سطح ناکام ماند.  در پشت خط سه‌شنبه قیمت دلار هرات از این مرز فاصله گرفت و در 57 هزار و 700 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با گپ مثبت 30 تومانی نسبت به آخرین روز دوشنبه، در 15 هزار و 770 تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا 15 هزار و 900 تومان هم بالا رفت؛ اما در ادامه از این مرز عقب نشست. قیمت درهم امارات در نهایت در 15 هزار و 860 تومان به بسته شد. حباب دلاری درهم مثل روز دوشنبه همچنان منفی بود. قیمت تتر هم روز سه‌شنبه یک کانال بالا آمد و تا مرز مقاومت 58 هزار و 600 تومان افزایش داشت. این رمزارز تا این لحظه نتوانسته بالای این مرز قرار بگیرد و بین حمایت و مقاومت در نوسان است. قیمت تتر که در روزهای گذشته از قیمت دلار عقب افتاده بود؛ با افزایش روز سه‌شنبه به بالای دلار تهران رفت. در مجموع دلار هرات از الگوی تکراری خارج شد و به سمت صعود رفت و قیمت طلا و سکه هم با افزایش دلار و اونس، بالا رفتند.

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار حواله و اسکناس رشد داشتند و رکوردهای جدیدی را به ثبت رساندند. قیمت دلار در مرکز مبادله با افزایش 600 تومانی به 47 هزار و 500 تومان رسید و قیمت حواله دلار هم با افزایش در مرز کانال 44 هزار تومان معامله شد.

از لحاظ تکنیکال اگر قیمت دلار هرات در معاملات امروز در بالای مرز مقاومت میانی تثبیت دهد می‌تواند آماده ورود به کانال 58 هزار تومان شود. براساس بررسی اقتصادنیوز، از منظر این گروه اگر قیمت دلار به بالای 59 هزار تومان برود؛ بازار دیگر از گارد نزول فاصله گرفته است. اگر قیمت دلار نتواند وارد 58 هزار و تثبیت در آن شود، می‌تواند دوباره به سمت کف برود.

در روز سه‌شنبه خبر تمدید مهلت رفع تعهد ارزی تا پایان مهرماه اعلام شد. زمانی که موعد رفع تعهد فرا می‌رسد، عرضه ارز در بازار رسمی ممکن است افزایش یابد؛ اما پیش از آن احتمال دارد فشار بیشتری بر بازار غیررسمی وارد شود، زیرا برخی شرکت‌ها برای رفع تعهد ارزی خود از بازار غیررسمی دلار خریداری می‌کنند. به گزارش اقتصادنیوز، با این شرایط، دولت جدید می‌تواند در پایان مهرماه در بازار رسمی ارز بیشتری عرضه کند، اما در اواخر شهریور و اوایل مهرماه ممکن است با نوسانات بیشتری مواجه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید