گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

بازار ارز کساد شد/ تقلای شبانه دلار برای فتح کانال جدید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 4 مرداد 1403

کدخبر: ۶۶۱۹۸۹
اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند مرز میانی بازار 57 هزار و 600 تومان است؛ اما اگر دلار نتواند بالای این مرز تثبیت دهد؛ چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟
بازار ارز کساد شد/ تقلای شبانه دلار برای فتح کانال جدید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 4 مرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ بازار ارز تهران معاملات روز پنجشنبه را در حالی از سر خواهد گرفت که قیمت دلار هرات در پایان روز چهارشنبه مسیر نزولی را ادامه داد و به پله سوم از کانال 57 هزار تومان رسید و 57 هزار و 370 تومان قیمت خورد. روندی که به گفته معامله گران از افزایش قیمت اونس نشات گرفت و اسکناس آمریکایی به حرکت نوسانی ادامه داد و با کاهش به سمت مرز حمایتی رفت. 

این در حالیست که قیمت دلار در بازار تهران تغییر مسیری را تجربه نکرد و در محدوده رنج نوسان داد؛ پیگیری های خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران نشان می دهد؛ ایست قیمت دلار در بازار تهران نشانگر دو اتفاق احتمالی است؛ اول، کاهش تعداد خریدار در بازار و دوم، کاهش میزان عرضه. به عقیده این گروه دو عامل فوق مانع حرکت نزولی قیمت دلار نسبت به روزهای گذشته شده است و همین موضوع فاصله دلار هرات با دلار تهران را به حدود 900 تومان رساند.

قیمت درهم امارات هم به مانند دلار عقب نشینی کرد و با 15 هزار و 800 تومان روز چهارشنبه را بازگشایی کرد و در نهایت به 15 هزار و 750 تومان رسید تا حباب دلاری درهم، برای سومین روز متوالی منفی بماند و در روز چهارشنبه به بیشترین میزان برسد.

روند کاهشی روز چهارشنبه اما به معاملات پشت خطی سرایت نکرد و قیمت ها در معاملات پشت خطی افزایش یافتند و دلار هرات به بالای مرز مقاومت 57 هزار و 600 تومان برگشت. به گفته فعالان بازار، کاهش بلوکه بازار در معاملات پشت خط زمینه افزایش قیمت دلار را فراهم کرد و قیمت فردایی و نقدی تقریباً برابر شدند.

فعالان بازار و معامله گران می‌گویند با توجه به تعطیلی امروز ادارات و بانک ها، خبری از انجام معاملات نقدی در بازار نیست و احتمال تداوم تعطیلی تا روزهای آغازین هفته آینده هم وجود دارد. به عقیده معامله گران این موضوع بر نقدینگی بازار هم اثرگذار خواهد بود و توصیه مهم این گروه به آماتورها توجه به احتمال شانتاژ نوسان گیر در بازار ارز است.

به عقیده معامله گران فنی کف قیمت دلار در بازار هرات در سال 1403، 56 هزار و 900 تومان تا 57 هزار تومان است و با توجه به اینکه قیمت دلار در 17 روز گذشته با ورود به کانال 57 هزار تومان، در این محدوده جا خوش کرده است؛ بسیاری از معامله گران این محدوده را کف قیمت دلار می دانند. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند مرز میانی بازار 57 هزار و 600 تومان است و تا زمانیکه دلار هرات نتواند بالای این مرز تثبیت دهد؛ همچنان حرکت به سمت کف قیمت را ادامه خواهد داد و اگر دلار در تثبیت بالای این ناحیه موفق باشد؛‌ مرز 58 هزار تومان در دسترس خواهد بود که البته اسکناس آمریکایی طی 17 روز گذشته در شکستن آن ناکام بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید