دور دنیا

قیمت دینار عراق در جا زد؛ آرایش کاهشی قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ عمان در شوک افزایش قیمت طلا

کدخبر: ۶۶۴۷۲۵
اقتصادنیوز: امروز بازار شاهد فعال شدن جناح کاهشی است و قیمت ریال عمان خلاف روند صعودی دو روز گذشته شیب نزولی را تجربه کرد و در محدوده 160 هزار تومان نوسان داد.
قیمت دینار عراق در جا زد؛ آرایش کاهشی قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ عمان در شوک افزایش قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز، نوسانات قیمت ها در بازار طلا و ارز تنها به ایران خلاصه نمی شود و بسیاری از کشورها هم با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند؛ مانند عمان، کشوری که شاید کمتر کسی انتظار مشکلات اقتصادی را از آن داشته باشد اما جالب است بدانید که ساکنان این کشور سلطان نشین هم با نوسانات بازارهای مالی زندگی شان دستخوش تغییرات خواهد شد. افزایش قیمت طلا در این کشور که به تازگی هم اتفاق افتاده است؛ شاهد مثال خوبی برای موضوع یاد شده است. قیمت هر گرم طلا در ابتدای سال ۲۰۲۴ از ۲۲ ریال عمانی به ۲۷ ریال عمانی رسیده است؛ افزایش قیمتی که به دلیل شرایط ژئوپلیتیکی و نوسانات مالی اتفاق افتاده است و بازار طلای این کشور را خالی از خریدار کرده است. نکته جالب توجه اینجاست که افزایش قیمت طلا در فصل عروسی‌های عمان نیز اثر منفی خود را گذاشته است.

فعالان بازار طلا در مسقط، پایتخت عمان با اشاره به اثرات این افزایش قیمت می گویند: «این امر به کاهش ۳۰ درصدی فروش طلا منجر شده است.»

البته این همه دلایل کاهش تقاضا نیست و برخی از معامله گران معتقدند مالیات بر ارزش افزوده، دستکاری قیمت طلا و افزایش تعداد کارگاه های طلای بدون مجوز در عمان هم دیگر عواملی هستند که بر رکود بازار طلا اثر گذاشتند.

یکی از تکنسین های ارشد آزمایشگاه فلزات گران‌بها در وزارت تجارت، صنعت و ارتقاء سرمایه‌گذاری عمان در پی بروز این معضل در بازار طلای مسقط، از افزایش تلاش‌ها برای نظارت بر کیفیت و قیمت طلا و ایجاد کمپین‌های بازرسی برای تضمین کیفیت جواهرات خبر داده است. مروری بر وضعیت قیمت طلا در بازار عمان بهانه خوبی است تا به آخرین قیمت ریال عمان در بازار ارز تهران نگاهی بیندازیم.

قیمت ریال عمان امروز 16 تیر 1403

امروز قیمت ریال عمان در جریان معاملات بازار ارز تهران خلاف روند صعودی دو روز گذشته شیب نزولی را تجربه کرد و در محدوده 160 هزار تومان نوسان داد. هر ریال با افت ارزش 790 تومانی، 160260 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

نرخ امروز دینار عراق

دینار عراق که این روزها با نزدیک شدن به ایام برگزاری پیاده روی اربعین و حضور گسترده زائران در عتبات عالیات، متقاضیان بسیاری در بازار ارز تهران دارد؛ به مانند روز گذشته ثبات قیمت را تجربه کرد و در 47 تومان معاملات را به پایان رساند.

قیمت درهم امارات امروز

آخرین کشور عربی که در دور دنیای امروز به سراغ آن رفته ایم؛ امارات است که نرخ واحد پول رسمی این کشور هم به مانند ریال عمان عقب نشسته است. قیمت درهم امارات 101 تومان پایین آمد و 16738 تومان رسید.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه هم امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران 30 تومان ارزان شد و 1830 تومان نسبت به پایان معاملات روز دوشنبه، قیمت خورد.

قیمت منات آذربایجان در بازار

امروز همچنین قیمت منات آذربایجان مسیری جز کاهش را پیش روی خود ندید و معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که 36160 تومان خرید و فروش شد. هر منات عصر امروز 220 تومان افت قیمت داشت.

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان هم در جریان فعالیت بازار ارز تهران در محدوده رنج نوسان کاهشی را به ثبت رساند و یک تومان عقب نشست. ارزش هر درام به 159 تومان رسید تا از کانال 160 تومان خارج شده و در کانال پایین تر قرار بگیرد.

قیمت لاری گرجستان امروز

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان پایین آمد و به 22940 تومان رسید تا در مقایسه با آنچه در روز گذشته تجربه کرد؛ 170 تومان کاهش ارزش داشته باشد.

نرخ امروز بات تایلند در بازار

حال نوبت آن رسیده است که به دو مقصد پایانی دور دنیای امروز که در شرق آسیا قرار دارند؛ سر بزنیم و در اولین گام به سراغ تایلند برویم. جایی که بات، واحد پول رسمی این کشور 17 تومان ارزان شد و 1727 تومان معامله شد.

قیمت رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی نسبت به روز گذشته پایین آمد و به 13750 تومان رسید. هر رینگیت در پایان فعالیت امروز بازار 230 تومان کاهش قیمت داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح کاهشی در بازار حکایت دارد؛ روندی که در پی کاهش قیمت دلار بر سایر ارزهای مورد معامله هم اثرگذار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید