سرخ‌پوشی امروز بازار طلا و ارز+ جدول

کدخبر: ۶۶۵۷۴۵
اقتصادنیوز: بازار ارز، طلا و سرمایه در روز جاری سرخ پوش شد.
سرخ‌پوشی امروز بازار طلا و ارز+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار ارز در روز جاری سرخپوش شد و بازار طلا و سکه سرخ‌تر. دلار تهران با کاهش دویست تومانی نسبت به قیمت پایانی روز قبل در محدوده ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت و به سمت کانال ۵۹ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد.

لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان می‌تواند بر بازار ارز تهران اثر اصلاحی داشته باشد چرا که پس از درگذشت سید ابراهیم رئیسی کشور در مرحله گذار اجرایی قرار گرفته است ولی با مشخص شدن کابینه مسعود پزشکیان این مرحله به پایان می‌رسد.

در چنین شرایطی سابقه کاری افراد پیشنهادی و اعتماد بازارها به افراد معرفی شده می‌تواند عمق تأثیرگذاری وزرای معرفی شده را بر بازار ارز مشخص کند.

مولفه «اقدام تلافی‌جوایانه ایران» بر بازار

امروز سردار علی‌محمد نائینی، سخنگوی سپاه اعلام کرده است، ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران نقض آشکار منشور سازمان ملل بود و رژیم صهیونسیتی در زمان مشخص پاسخ این حماقت را دریافت خواهد کرد.

اجماع بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی روندی فزاینده یافته است و ایران با صبر استراتژیک خود در پاسخگویی شاهد روند صعودی اجماع جهانی علیه این رژیم است‌. بیانیه هفته قبل کشورهای عربی درحمایت از ایران و محکومیت اسرائیل، از نمونه‌های تغییر فضای سیاسی بین‌المللی در مقابل ایران و اسرائیل است. عدم اعلام زمان پاسخگویی و موکول کردن این اقدام به زمانی که برای سایرین نامعلوم است. اجماع جهانی علیه اسرائیل روندی فزاینده گرفته است که باعث می‌شود نگرانی‌های بازار داخلی کاهش یابد.

خبر مرتبط
افت و خیز قیمت خودرو در یک روز/ سیگنال ارزی به بازار خودرو نرسید/ هایما گران شد؛ شاهین ارزان+جدول قیمت

اقتصادنیوز: بازار خودرو برخلاف روزهای گذشته، امروز نوسانی بود و در کنار کاهش قیمت برخی خودروها، شاهد رشد و ثبات قیمت برخی دیگر بودیم.

در چنین شرایطی موکول کردن اقدام تلافی‌جویانه ایران به وقتی مقتضی، از نگرانی بازار ارز کاسته است به همین خاطر بازار ارز نتوانست از سد مقاومت بگذرد و تحت تأثیر اخبار بنیادی روند اصلاحی گرفته است.

بررسی تکنیکی سکه امامی نشان می‌دهد که اندیکاتور مکدی در سکه امامی سیگنال فروش صادر کرده است و محدود ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نزدیکترین حمایت سکه امامی است در این ناحیه ابر کو‌مو‌ صاف شده است که به عنوان حمایت تلقی می‌شود. حباب سکه امامی امروز به کانال ۱۷ درصدی سقوط کرده است.

تا اینجای کار طلای آب شده حمایت معتبر محدوده ۱۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان را شکسته است در این محدوده سطح اصلاحی ۲۳درصدی فیبوناچی قرار دارد و خط کیوجنسن اندیکاتور ایچی‌ کومو به حالت صاف درآمده که نشان می‌دهد حمایت معتبری است. در صورتی که طلای آب شده پایین این حمایت تثبیت شود محدوده ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حمایت مهم بعدی طلای آب شده خواهد بود‌.

دلار تهران و درهم امارات هم روی محدوده حمایتی قرار دارند که با توجه به وضعیت نمودار طلا و سکه، تحلیلگران در چنین شرایطی پیشنهاد به خرید و فروش نمی‌کنند تا تکلیف دلار با حمایت ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان و تکلیف درهم با حمایت محدوده ۱۶ هزار و ۲۳۰ تومان مشخص شود، و پس از آن می‌توان موقعیت مناسب معاملاتی را انتخاب کرد.

ایران‌خودرو بازار سرمایه را بهم ریخت

بازار ارز، طلا و سرمایه در روز جاری سرخ پوش شد.

در روز جاری ارزش معاملات در بازار سهام و حق تقدم، صندوق‌های‌طلا و صندوق‌های درآمد ثابت نسبت به روز قبل کاهش یافت و تمامی موارد گفته شده خروج پول حقیقی را ثبت کرده‌اند.

باتوجه به منفی بودن بازار ارز و طلا، احتمال ادامه اصلاح قیمتی در بازار ارز وطلا کاهش ارزش معاملات و خروج پول حقیقی در موارد گفته شده برای ورود به بازار ارز و طلا نیست. بررسی اکوایران نشان می‌دهد که از روز جاری تا ۲۷ مرداد متقاضیان خرید خودرو از ایران‌خودرو فرصت دارند که یکی از حساب‌های خود نزد بانک‌های عامل را به نام ایران‌خودرو وکالتی کرده و ۲۳۰ میلیون در آن حساب مسدود کنند.

به نظر می‌رسد این خبر در کاهش دسته‌جمعی ارزش معاملات و خروج پول حقیقی در بازار سرمایه بی‌تاثیر نبوده است. ایران‌خودرو منتظر امضای مجوز افزایش قیمت معاون اول رییس‌جمهور است.

بررسی جریان پول حقیقی در بازار سهام و حق تقدم نشان می‌دهد که خروج پول حقیقی از بازار سرمایه روند نزولی گرفته است که این مسئله می‌تواند به اصلاح زیاد بازار سرمایه و خالی‌شدن بازار از فروشنده، دامنه نوسان محدود، عدم وجود اخبار مثبت و یا منفی قابل توجه در بازار مرتبط باشد.

بازار ارزز

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید