نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۳ مرداد

قیمت کالا تا پایان سال افزایش نخواهد یافت

کدخبر: ۶۶۶۰۰۴
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
قیمت کالا تا پایان سال افزایش نخواهد یافت
عکس: اکوایران/ دانیال شایگان

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

 

23 مرداد 1354؛ تهران به مرکز مالی بین المللی تبدیل می‌شود

سهام بانک جدید بین المللی ایران در تهران و شهرستان ها به مردم عرضه خواهد شد.

فروش سهام «بانک بین المللی ایران» از روز دوشنبه هفته آینده در تهران و شهرستان ها شروع می شود و 190 میلیون ریال از سهام بانک به مردم عرضه خواهد شد.

بانک بین المللی ایران که به زودی فعالیت خود را آغاز می کند با مشارکت بانک اعتبارات صنعتی – بانک چیس منهتن آمریکا – صاحبان صنایع و سرمایه داران داخلی و عموم مردم تاسیس می شود و فعالیت خود را بیشتر معطوف به معاملات ایران با کشورهای دیگر خواهد بود.

دکتر علینقی فرمانفرمائیان، مدیرعامل بانک اعتبارات صنعتی در مورد بانک جدیدالتاسیس گفت: با ایجاد بانک بین المللی ایران، تهران به صورت یک مرکز مهم تجاری و مالی درخواهد آمد و مانند لندن، زوریخ، نیویورک در عرصه معاملات جهانی فعالیت خواهد داشت.

قیمت اتومبیل های ساخت داخل گران است

کمیته ملی حمایت از مصرف کننده اعلام کرد: تعیین و تثبیت مداوم قیمت ها مستلزم داشتن سازمان های صلاحیت دار برای تعیین قیمت ها و نظارت بر قیمت ها است.

سازمان های موجود نشان دادند که نه قادر به تعیین قیمت عادلانه کالاها می باشند و نه حتی می توانند نظارت صحیح و لازم را برای تثبیت قیمت ها به عمل آورند. به همین جهت هرچه زودتر باید سازمانی برای تعیین صحیح و عادلانه قیمت ها با نظارت نمایندگان مصرف کننده تشکیل گردد و در کلیه قیمت ها تجدیدنظر به عمل آید و قیمت عادلانه کالاهای ضروری مورد مصرف تعیین گردد والا نمی توان ماخذ قیمت های دی ماه سال 53 را قیمت عادلانه تصور کرد و با این ماخذ، مثلا تخفیف 10 درصد یا 15 درصد قائل شد.

23 مرداد 1374؛ قیمت کالاهای مختلف تا پایان سال به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت

در سی و سومین جلسه ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار، با توجه به وضعیت مطلوب ارزی کشور بر لزوم ادامه سیاست قطع ارتباط ارز قاچاق با تولید و واردات کشور تاکید شد.

در این جلسه که دیروز تشکیل شد، پس از بحث و بررسی در مورد مسائل اقتصادی کشور درخصوص قیمت کالاهای گروه دوم مقرر شد، آن دسته از کالاهایی که قیمت آنها توسط وزارت صنایع تعیین شده است، نیز تا پایان سال جاری بدون افزایش ثابت باقی بماند.

براساس ضوابط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به تثبیت نرخ ارز همچنین قیمت کالاهای گروه سوم توسط واحدهای تولیدی یا وارداتی قیمت گذاری خواهد شد به نحوی که نرخ های مورد عمل فعلی همان واحدها بیشتر نخواهد بود.

23 مرداد 1384؛ پیشنهاد تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید مسکن

معاون وزیر مسکن و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پیشنهاد تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید مسکن که ازسوی وزارت مسکن ارائه شده هم اکنون در شورای پول و اعتبار و کمیسیون عمرانی در حال بررسی است و پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

فریدون درویش زاده اظهار کرد: به دنبال قطعی شدن وام 18 میلیون تومانی خرید مسکن و پرداخت آن هم اکنون بانک مرکزی به دنبال افزایش مجدد وام می باشد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید