نوسان اندک قیمت طلای جهانی در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی

کدخبر: ۶۶۶۲۲۷
اقتصادنیوز: طلا در نزدیکی بالاترین سطح قیمتی خود نوسان می‌کند و احتمالا با آمارهای دیگر از اقتصاد آمریکا، با رشد بیشتری همراه شود.
نوسان اندک قیمت طلای جهانی در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازاکوایران،  قیمت‌های طلا در روز سه‌شنبه (23 مرداد) تثبیت شد و در نزدیکی بالاترین سطوح تاریخی خود که در ماه جولای به دست آمد، نوسان پیدا می‌کند زیرا به دنبال انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت‌ تولیدکننده که امیدها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را تقویت کرد، شاخص دلار و بازده اوراق خزانه‌داری با کاهش همراه شدند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:54 به وقت ایران با کاهش 0/1 درصدی در سطح 2470 دلار به ازای هر اونس قرار گرفت. طلا بدون بازده در 17 جولای (27 تیر) به رکورد تاریخی 2483 دلار رسید و در سال جاری میلادی با رشد 20 درصدی قیمت روبه‌رو شده است.

دلار در برابر رقیبان خود با افت 0/2 درصدی روبه‌رو شد و همین امر، زمینه‌ساز جذابیت بیشتر طلا برای دارندگان ارزهای دیگر بود. همچنین بازده اوراق خزانه‌درای 10 ساله به پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر خود رسیده است.

آمارهایی که در روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا در ماه جولای کمتر از انتظار افزایش یافت که نشان می‌دهد تعدیل تورم همچنان ادامه دارد.

معامله‌گران اکنون در انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا برای ماه جولای و داده‌های خرده‌فروشی هستند که قرار است به ترتیب در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه منتشر شود. این آمارها سیاست بعدی بانک مرکزی آمریکا را مشخص‌تر خواهد کرد.

خبر مرتبط
قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد 1403/ قیمت ها نزولی شدند

اقتصادنیوز: امروز قیمت طلا نزولی شد و هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۴۳۹۰۰ تومان کاهش، ۳,۴۸۸,۲۰۰ (سه میلیون و چهارصد و هشتاد و هشت هزار و دویست ) تومان نرخ گذاری شد.

الکس ابکاریان، مدیر عامل شرکت Allegiance Gold، گفت: «با وجود سودآوری اخیر، تنش‌های ژئوپولیتیکی و نوسانات اخیر در بازار به همراه پیش‌بینی‌ کاهش نرخ بهره، همچنان سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن سوق می‌دهد.»

بانک چندملیتی کومرتس‌بانک در یادداشتی اعلام کرد: «داده‌های تورمی ایالات متحده که فردا منتشر می‌شود، ممکن است دوباره انتظارات را افزایش دهد و همین امر اهرمی برای رشد قیمت طلا می‌شود. بنابراین رکورد قیمتی جدید قطعی است، اما زمان آن مشخص نیست.»

طبق ابزار FedWatch گروه CME، در حال حاضر شانس 50 درصدی برای کاهش نیم‌ درصدی نرخ بهره در سپتامبر وجود دارد. طلا در زمانی که نرخ‌های بهره پایین هستند، عملکرد خوبی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید