دور دنیا

قیمت درهم امارات صعودی شد؛ لیر ترکیه تغییر مسیر داد/ دبی؛ قطب تازه گردشگری پزشکی در جهان

کدخبر: ۶۶۸۸۹۲
اقتصادنیوز:‌ امروز بازار ارز تهران شاهد روند صعودی قیمت ها نسبت به روز گذشته است و قیمت درهم امارات همچنان در کانال 16 هزار تومان نوسان داد و 16147 تومان قیمت گذاری و معامله شد.
قیمت درهم امارات صعودی شد؛ لیر ترکیه تغییر مسیر داد/ دبی؛ قطب تازه گردشگری پزشکی در جهان

به گزارش اقتصادنیوز، موزه گوگنهایم و آب و هوای خوش «حتا» تنها بخش کوچکی از جاذبه های گردشگری دبی را تشکیل می دهد که طی روزهای اخیر در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است؛ جاذبه هایی که گویا نقطه پایانی بر آن متصور نیست و رویاپردازی های ابوظبی برای جذب توریست بیشتر همچنان ادامه دارد و در تازه ترین نمونه هم شاهد رونق صنعت توریسم درمانی در دبی هستیم. گزارش اخیر اداره بهداشت دبی (DHA) رشد قابل توجهی را در بخش گردشگری سلامت در دبی در سال 2023 نشان داده است. میزان رشدی که در افزایش تعداد گردشگرانی که به دنبال درمان پزشکی در دبی هستند و هزینه های قابل توجه آنها برای طیف وسیعی از خدمات بهداشتی و درمانی مشهود است.

این گزارش نشان دهنده افزایش اعتماد جهانی به کیفیت و برتری خدمات بهداشتی دبی در تخصص های مختلف پزشکی است. همچنین نشان دهنده مزیت رقابتی امارات به عنوان یک مقصد گردشگری سلامت در سطح منطقه و جهان است. این گزارش به تلاش های مشترک DHA با شرکای استراتژیک خود برای تسریع رشد گردشگری سلامت نیز اشاره دارد؛ تلاش‌هایی که با اهداف دستور کار اقتصادی دبی D33، -که تلاش می‌کند تا اقتصاد امارات را دوبرابر کند و جایگاه جهانی آن را به‌عنوان مرکز ترجیحی تجارت، سرمایه‌گذاری و گردشگری ارتقا دهد- همسو است.

بر اساس این گزارش، دبی در سال 2023 پذیرای بیش از 691 هزار گردشگر بهداشتی از سراسر جهان بود که هزینه جمعی آنها برای خدمات درمانی بیش از 1.03 میلیارد درهم برآورد شده است. این اعداد نسبت به سال 2022 که تعداد گردشگران بین المللی سلامت در دبی به 674 هزار نفر رسید و مجموعاً هزینه آنها 992 میلیون درهم بود، رشد قابل توجهی داشته است.

درآمد غیرمستقیم دبی از گردشگری سلامت در سال 2023 به رقم قابل توجه 2.3 میلیارد درهم رسید. این درآمدها نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی دبی و تقویت بیشتر بخش‌های حیاتی داشتند. بر اساس اطلاعات اداره دیجیتال دبی، این گزارش تاکید می کند حجم قابل توجهی از گردشگران پزشکی بین‌المللی از آسیا بوده‌اند که 33 درصد از کل گردشگران را تشکیل می‌دهند، پس از آن کشورهای عربی در شورای همکاری خلیج فارس با 28 درصد و کشورهای اروپایی به همراه کشورهای مشترک المنافع با 23 درصد قرار دارند.

آنچه از آمار یاد شده قابل برداشت است، تنوع برنامه های دبی برای جذب گردشگران در تمامی حوزه های ممکن است؛ هدف مهمی که بدون شک دستیابی به آن در گرو برنامه ریزی دقیق و مدیریت کارآمد است. اما اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل به مراجعه به دبی در قامت گردشگر سلامت را دارید؛ بهتر است قبل از تدارک سفر از آخرین قیمت ارز این کشور که موضوع مهمی در سفر به شمار می آید مطلع شوید.

قیمت درهم امارات امروز 5 شهریور 1403

امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار همچنان در کانال 16 هزار تومان نوسان داد و 16147 تومان قیمت گذاری و معامله شد تا نسبت به روز گذشته رشد قیمت 19 تومانی داشته باشد.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان امروز در بازار ارز تهران مسیر صعودی را تجربه کرده است و با ریزش هزار و 560 تومانی که داشت؛‌ 155570 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشت و 2،6 باقی ماند.

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار خلاف روند سایر ارزها ثبات قیمت را تجربه کرده است و بدون تغییر نسبت به روز گذشته،‌ 45 تومان خرید و فروش شد.

دینار عراق

آخرین نرخ لیر ترکیه در بازار

امروز لیر ترکیه در پایان فعالیت بازار ارز تهران به مانند ارزهای مرور شده مسیری جز افزایش قیمت را پیش روی خود ندید و در حالی معاملات را تمام کرد که 10 تومان گران و 1750 تومان خرید و فروش شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

بازار ارز تهران امروز شاهد پیشروی قیمت منات آذربایجان است. این ارز پایان روز دوشنبه 5 شهریور، 35100 تومان ارزش گذاری شد تا 150 تومان رشد داشته باشد.

آخرین نرخ لاری گرجستان

لاری گرجستان هم امروز از گزند جناح افزایشی بازار در امان نماند و معاملات را با نرخ 22310 تومان به پایان رساند. ارزش هر لاری در پایان خرید و فروش معامله گران افزایش 200 تومانی داشت.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان که در روزهای گذشته در محدوده مشخص نوسان داده بود؛ امروز در بازار رشد قیمت دو تومانی را تجربه کرد و 155 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت درام ارمنستان

نرخ امروز بات تایلند

امروز همچنین قیمت بات تایلند در مقایسه با روز گذشته افزایش داشت و به 1754 تومان رسید تا رشد 76 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین قیمت رینگیت مالزی

رینگیت هم آخرین ارزی است که در دور دنیای امروز مرور می کنیم. واحد پول رسمی کشور مالزی امروز 140 تومان گران شد و 13150 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از شیب صعودی قیمت ها نسبت به روز گذشته حکایت دارد. روندی که به جز دینار برای سایر ارزها تکرار شد. به عقیده معامله گران ارزی، بازار معاملات امروز را در حالی از سر گرفت که پس از تعطیلی روز یکشنبه، قیمت ها روند صعودی را دنبال کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید