هشدار جدی مدیرعامل توانیر به مشترکان پرمصرف

کدخبر: ۶۷۱۳۶۰
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت که مشترکان پرمصرف باید برای تامین برق خود بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر و یا استفاده از ذخیره‌سازها برنامه‌ریزی کنند.
هشدار جدی مدیرعامل توانیر به مشترکان پرمصرف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه از هر ۴ مشترک خانگی یک مشترک پرمصرف است، تصریح کرد: همان یک مشترک تقریبا به اندازه سه مشترک دیگر برق مصرف می‌کند.

وی در خصوص نحوه برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: در سال جاری به مشترکان بسیار پرمصرف که حدود ۲ درصد از مجموع مشترکان را در بر می‌گیرند و بیش از ۲.۵ برابر الگو برق مصرف می‌کنند، اخطار داده شده و یا برق آنها محدود شده است.

خبر مرتبط
ایران این کشور را در مصرف برق جا گذاشت

اقتصادنیوز: ناظر عالی شرکت‌های توزیع برق با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران برخلاف جامعه جهانی رو به افزایش است، گفت: مقایسه میزان برق مصرفی در بخش خانگی ایران با سایر کشورها به دلیل تفاوت منبع تأمین انرژی خانگی در کشورهای مختلف اساساً مقایسه صحیحی نیست.

سخنگوی صنعت برق در عین حال تصریح کرد: مشترکان فوق پرمصرف باید برای تامین برق خود از انرژی‌های نو یا استفاده از ذخیره‌سازها برنامه‌ریزی کنند تا در ساعات کم باری اقدام به ذخیره سازی برق کرده و در ساعات اوج بار، از ذخیره‌سازها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: در حوزه مصرف برق، هم باید روش‌های مصرف و الگو اصلاح شود و هم روند مصرف برق پرمصرف‌ها کنترل شود.

نصب کنتورهای هوشمند سرعت می‌گیرد

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه برنامه افزایش نصب کنتورهای هوشمند سرعت گرفته است، گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که از این میان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کنتور در بخش خانگی با اولویت مشترکان پرمصرف بوده است.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه باید میزان نصب کنتوهای هوشمند بتواند به ۹۰ درصد برسد که در اولویت اول نصب ۷ میلیون کنتور در دستور کار است و رسیدن به این میزان نصب، نیازمند تامین منابع مالی است.

رجبی مشهدی در عین حال از برنامه‌ریزی برای تکمیل نصب کنتورهای هوشمند در بخش اداری خبر داد و گفت: از طریق کنتورهای هوشمند نصب شده در بخش اداری، ۹۲ درصد برنامه مدیریت مصرف در این بخش محقق شد و شاهد کاهش ۱۴۲۰ مگاواتی مصرف برق بخش اداری عمومی در تابستان جاری بودیم‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید