گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

درهم لیدر قیمت دلار شد؛ بازار ارز در حالت بلوکه/ دلار چشم انتظار الگوی جدید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 26 شهریور 1403

کدخبر: ۶۷۲۹۶۶
اقتصادنیوز: تحلیل‌گران فنی معتقدند ناکامی قیمت دلار هرات در تثبیت در کف قیمت 57 و 58 هزار تومان، منجر به تشکیل الگوی مثلثی در بازار شده است و باید دید چه سرنوشتی در انتظار این اسکناس آمریکایی است.
درهم لیدر قیمت دلار شد؛ بازار ارز در حالت بلوکه/ دلار چشم انتظار الگوی جدید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 26 شهریور 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز این روزها ساز کاهش قیمت را کوک کرده است و با قدرت در آن می‌دمد؛ روندی که در پی آن شاهد معامله قیمت دلار در بازار هرات و تهران پایین‌تر از سطوح قبلی هستیم و معاملات روز یکشنبه هم از این قاعده مستثنی نبود. «کمبود نقدینگی در پایان ماه» و «لیدری قیمت درهم» دو عامل مهمی هستند که به عقیده معامله گران بر عقب نشینی قیمت‌ها در بازار ارز اثر گذاشته‌اند. در واقع با از دست رفتن مرز حمایتی درهم، قیمت‌ها در بازار ارز نزولی شدند و در پی کمبود نقدینگی بازار به حالت بلوکه درآمده و این موضوع فشار نزولی بر بازار را افزایش داده است.

قیمت دلار در بازار هرات هم که مدت‌‌هاست در میانه کانال 59 هزار تومان در نوسان است، روز یکشنبه را در 59 هزار و 450 تومان بازگشایی کرد و سپس تا 59 هزار و 110 تومان کاهش یافت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، دلار هرات در حال نزدیک شدن به کف حمایتی خود است و این احتمال وجود دارد که از هفته آینده به مسیر صعودی بازگردد. این گروه معتقدند اصلاح قیمت اونس طلا به افزایش بیشتر قیمت دلار هرات کمک خواهد کرد.

دلار تهران هم مسیری مشابه دلار هرات را طی کرد و روز گذشته با بازگشایی در 59 هزار و 350 تومان، کاهش قیمت را تجربه کرد و 59 هزار و 50 تومان قیمت خورد. معامله‌گران معتقدند دلار تهران در محدوده 59 هزار تومان معامله می‌شود و محدوده 58 هزار و 500 تومان تا 59 هزار تومان نقشی مشابه نوسانات سال گذشته در محدوده 50 تا 49 هزار تومان ایفا می‌کند.

درهم امارات هم که لیدر بازار ارز در روز یکشنبه بود، معاملات را با قیمت 16 هزار و 330 تومان آغاز کرد و سپس تا 16 هزار و 220 تومان کاهش یافت. پایان زودتر از موعد معاملات درهم باعث شد که قیمت این ارز سریع‌تر از حد معمول عقب نشینی کند؛ موضوعی که از افزایش فشار فروش در بازار حکایت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار رسمی اما مسیر متفاوتی نسبت به بازار غیررسمی در پیش گرفت و قیمت دلار و یورو افزایش یافت و دلار نیمایی با افزایش 109 تومانی به مرز 46 هزار تومان رسید. همچنین نرخ دلار حواله در مرکز مبادله ایران به 45 هزار و 962 تومان رسید. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب دلاری درهم در روز یکشنبه همچنان بالای 300 تومان بود و این سومین روز متوالی است که شکاف بین درهم و دلار در این حد باقی مانده است.

تحلیل‌گران فنی معتقدند دلار هرات سه مرتبه در سال جاری به کف قیمت 57 و 58 هزار تومان رسیده است اما نتوانسته در پایین آن تثبیت روزانه دهد. به عقیده این گروه ناکامی دلار از تشکیل الگوهای مثلثی حکایت دارد و بر این اساس بازار با نعیین مسیر مشخص، تکلیف خود را روشن خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، گروهی دیگر از معامله گران هم معتقدند محدوده 59 هزار تومان تا 58 هزار و 500 تومان به ترتیب به عنوان کف حمایتی اول و دوم دلار هرات است که در صورت تثبیت روزانه در پایین دو مرز یاد شده، روند نزولی اسکناس آمریکایی ادامه‌دار خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • بررسی تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی از رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳

      اقتصادنیوز: آمارهای رشد اقتصادی به روش هزینه در بهار امسال نشان می‌دهد رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳ به سطح ۴.۲ درصد رسیده…

    کارگزاری مفید