گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

سیگنال طلا به قیمت دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۸ مهر 1403

کدخبر: ۶۸۰۱۶۳
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند قیمت دلار امروز می‌تواند در سایه رکوردزنی قیمت اونس طلا نوسان مثبت داشته باشد؛ این یک پیش بینی است که باید دید با شروع معاملات رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا زور مولفه های دیگر به پیشتازی طلا می چربد؟
سیگنال طلا به قیمت دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۸ مهر 1403
عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در حالی به استقبال معاملات اولین روز هفته خواهد رفت که در آخرین پنجشنبه مهر شاهد نوسان مثبت قیمت دلار در هرات و تهران بود. قیمت دلار هرات معاملات روز پنجشنبه را با قیمت 63 هزار و 280 تومان آغاز کرد و در ادامه در محدوده 63 هزار و 650 تومان قرار گرفت. قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی روز جمعه نیز در میانه کانال 63 هزار تومان نوسان داد. این اسکناس آمریکایی در مرکز مبادله ایران نیز در پایان هفته 50 هزار و 196 تومان قیمت خورد تا همچنان در حال نزدیک شدن به کانال چهارم از کریدور ششم باشد. 

درهم امارات نیز در آخرین روز کاری هفته با قیمت 17 هزار و 460 تومان بسته شد. نوسانات مثبت قیمت دلار هرات اثر محسوسی بر درهم گذاشت و این ارز در محدوده رنج نوسان داد.

با این حال، نوسان مثبت اونس طلا در بازار جهانی و رکوردزنی آن که منجر به عبور از مرز مهم 2722 دلار شد، انتظارات تورمی در بازار ارز ایران را تقویت کرد. تحلیلگران معتقدند با افزایش ارزش اونس، فشار بیشتری بر قیمت دلار وارد خواهد شد. به عقیده این گروه با افزایش قیمت طلا به عنوان یک دارایی امن و رشد تقاضا برای دلار، قیمت این ارز در بازار ایران همچنان صعودی باقی خواهد ماند. «هیجانات ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا» و «تنش‌های ژئوپلیتیکی از جمله ترور شهید یحیی السنوار» از دیگر عوامل موثر بر نوسانات بازار ارز در این هفته خواهند بود. 

پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران بازارهای مالی نشان می‌دهد، اگر طلا به روند صعودی خود ادامه دهد و اونس به سطوح بالاتر از 2735 دلار پیشروی کند، انتظار افزایش بیشتر قیمت دلار در بازار ایران قوت خواهد گرفت. اما همچنان سیاست‌گذاران اقتصادی در تلاشند تا با ابزارهایی مانند ارزپاشی از جهش‌های ناگهانی قیمت دلار جلوگیری کنند.

معامله گران فنی معتقدند قیمت دلار هرات امروز مرز مهم 63 هزار و 800 تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت روزانه پایین مرز یاد شده،‌ کاهش قیمت بیشتر و عقب نشینی به کانال 62 هزار تومان محتمل خواهد بود. همچنین نوسان صعودی بالای مرز این مرز می‌تواند زمینه‌ساز صعود قیمت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید