اعلام تورم خوراکی‌ها در مهرماه+ جدول

کدخبر: ۶۸۲۲۰۹
اقتصادنیوز: مرکز آمار ایران، متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در مهر ماه سال را منتشر کرد.
اعلام تورم خوراکی‌ها در مهرماه+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرکز آمار ایران، متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در مهر ماه سال را منتشر کرد که براساس آن از ۵۳ قلم کالای خوراکی منتخب در نقاط شهری کشور، در ۲۴ قلم، درصد تغییرات سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای، نقاط شهری کشور (۳۲ درصد) بوده که جزئیات آن بشرح زیر است:

63226412

63226410

گروه نان و غلات

در این گروه، اقلام برنج خارجی درجه یک با ۴.۸ درصد و  رشته آش  با ۳.۴ درصد بیش‌ترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام مرغ ماشینی با ۳.۸ درصد و ماهی قزل آلا  با ۰.۹ درصد می‌­باشد.

گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کره پاستوریزه با ۸.۵ درصد، تخم مرغ ماشینی با ۷ درصد و خامه پاستوریزه با ۶.۸ درصد می­‌باشد.

میوه و خشکبار

در گروه میوه و خشکبار، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به موز با ۵.۶ درصد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به انار با منفی ۱۶.۷ درصد، سیب با منفی ۱۰.۵ درصد و هندوانه با منفی ۶ درصد می­‌باشد.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با ۱۶.۹ درصد و فلفل دلمه­‌ای با ۱۰.۶ درصد و خیار با ۹.۹ درصد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به هویج فرنگی با منفی ۷.۴ درصد  و گوجه فرنگی با منفی یک درصد می‌­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ۵.۳ درصد و نوشابه با ۴.۷ درصد می­‌باشد.

63226414

63226415

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید