تجارت بدون تعرفه کالاهای ایران برای این کشورها

کدخبر: ۶۷۸۳۵۴
اقتصادنیوز: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۸۷ درصد کالاها بین ایران و اعضای اقتصادی اتحادیه اوراسیا مشمول تجارت آزاد و بدون تعرفه است.
تجارت بدون تعرفه کالاهای ایران برای این کشورها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی دهقان دهنوی امروز پنجشنبه ۱۹ مهر در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: موافقتنامه تجارت آزاد با کشورهای عضو اوراسیا، مبادلات تجاری ما را تسهیل و حجم آن را افزایش می دهد.

وی افزود: عضویت ناظر ما در اوراسیا تصویب‌ و در اجلاس بعدی اعلام می شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: کاهش هزینه ها، ایجاد فرصت سرمایه گذاری مشترک و خلق بازارهای جدید با موافقتنامه های تجارت خارجی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه پیمان های تجاری برد- برد هستند گفت: تجارت راهی برای افزایش تولید و تولید کالای رقابت پذیر است و چشم انداز توسعه تجارت ایران پیوستن به wto است.

دهقان دهنوی بیان داشت: حمایت ها از صنعت باید به سمت صادرات محوری پیش رود و تولید ما رقابت پذیر باشد.

وی با بیان اینکه فرایند صادرات در ایران کند، پرهزینه و سخت است گفت: قوانین و مقررات صادرات باید تسهیل شود در همین راستا طراحی مکانیزمی باهدف توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای اوراسیاست.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بر لزوم تقویت زیرساختها، لجستیک و حل وفصل مسایل بانکی برای توسعه صادرات با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه روز ملی صادرات(۲۹ مهر) فرصتی برای تحلیل از صادرکنندگان نمونه است گفت: رایزنی با سازمان برنامه بودجه باهدف تخصیص مشوق های حمایتی بیشتر به صادرکنندگان صورت می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید