واکنش بلاروس به اظهارات پاشینیان/اختلاف این 2 کشور بالا گرفت

کدخبر: ۶۵۳۲۳۲
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس درباره سخنان نیکول پاشینیان گفت: اگر کسی تصمیم گرفت با تصویر «یک دشمن خارجی» توجه را از مشکلات داخلی منحرف کند، این یک موضع «کوته‌فکرانه» است.
واکنش بلاروس به اظهارات پاشینیان/اختلاف این 2 کشور بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل  از ایسنا، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان چهارشنبه گفته بود تا زمانی که «الکساندر لوکاشنکو» به‌عنوان رئیس‌جمهور بلاروس حضور داشته باشد، نه او و نه هیچ مقام دیگری به دلیل نقش او در جنگ ۲۰۲۰، به بلاروس سفر نخواهد کرد. پس از آن، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد سفیر خود در مینسک را برای رایزنی به ایروان فراخوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه بلاروس به خبرنگاران گفت: اگر کسی تصمیم گرفت با تصویر یک دشمن خارجی، توجه را از مشکلات داخلی [در ارمنستان] منحرف کند، این یک موضع بسیار کوته‌بینانه است. بلاروس قرار نیست روابط با ارمنستان را بدتر کند، مهم نیست که چقدر بازیگران خارجی، رهبری ارمنستان را برای انجام این کار تحت فشار قرار دهند.

او گفت: مینسک هرگز کاری برای آسیب رساندن به دوستان ما انجام نداده است، در امور داخلی دخالت نمی‌کند، به مردم ارمنستان احترام می‌گذارد و صمیمانه برای آنها آرزوی رهبرانی دارد که واقعا به آینده کشور و رفاه مردم فکر کنند.

به دنبال این تحولات، سفیر بلاروس در ایروان هم به‌زودی راهی مینسک می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی