اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید وضع کرد

کدخبر: ۶۵۶۲۵۰
اقتصادنیوز:‌ اتحادیه اروپا ۶ شخص و سه نهاد را در کشورهایی از جمله ایران به اتهام حمایت و تامین مالی مقاومت فلسطین در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید وضع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اتحادیه اروپا چندین نهاد و شخص در کشورهای درحال‌توسعه را به دلیل حمایت یا تأمین مالی جنبش مقاومت فلسطین تحریم کرد.

نشریه رسمی اتحادیه اروپا در گزارشی نوشته است: «باتوجه‌ به ادامه تهدیدات حماس و جهاد اسلامی فلسطین، ۶ شخص و سه نهاد باید به فهرست (تحریم‌ها) اضافه شوند.»

این فهرست شامل اشخاص و سازمان‌هایی از کشورهای فلسطین، اردن، سودان، ایران و اسپانیا است.

تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه مقاومت فلسطین در حالی صورت گرفته که «جوزپ بورل» مسئول سیاست‌خارجه این اتحادیه اخیرا با وجود اعتراف به وضعیت بحرانی غزه، گفت بروکسل قصد ندارد رژیم صهیونیستی را تحریم کند. این در حالی است که او در همان سخنرانی گفته بود: «اسرائیلی ها همچنان مانع ورود حمایت های بشردوستانه می شوند و به گرسنگی دادن به مردم غزه ادامه می‌دهند.»

این اتحادیه در اوایل سال جاری نیز اعلام کرد که «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین و «سرایا عزالدین قسام» و نیروهای نخبه که از شاخه‌های نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به شمار می‌روند، به فهرست تحریم‌های این اتحادیه اضافه شده‌اند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی