ممنوعیت واژه شهید در این دو پلتفرم پایان یافت

کدخبر: ۶۵۷۳۳۳
اقتصادنیوز :شرکت متا پلتفرم به توصیه هیات نظارتی خود، به ممنوعیت واژه «شهید» (martyr) در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی خود پایان می‌دهد.
ممنوعیت واژه شهید در این دو پلتفرم پایان یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این شرکت شبکه اجتماعی آمریکایی، سال‌ها به دلیل رویکرد خود در قبال محتوای مربوط به خاورمیانه، مورد انتقاد قرار گرفته بود. بررسی هیات نظارتی خود این شرکت در سال ۲۰۲۱ دریافته بود که رویکرد شرکت متا، تاثیر حقوق بشر منفی بر مردم فلسطین و سایر کاربران عرب زبان سرویس‌های این شرکت دارد.

این انتقاد از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه، شدت گرفت. گروه‌های حقوق بشر، شرکت متا را متهم به سرکوب محتوای حامی فلسطینی‌ها در فیس‌بوک، و اینستاگرام در پس زمینه جنگی کرده اند که در پی حملات غافلگیرانه حماس به سرزمین‌های اشغالی در هفتم اکتبر، آغاز شده است.

هیات نظارتی که توسط شرکت متا تامین مالی می‌شود اما به صورت مستقل فعالیت می‌کند، سال گذشته بازبینی خود را آغاز کرد زیرا واژه «شهید» محتوایی بود که بیشترین میزان حذف را در پلتفرم متا در مقایسه با واژه یا جملات دیگر داشت.

خبر مرتبط
واکنش امیرعبداللهیان به مسدود کردن صفحات رهبر انقلاب در اینستاگرام و فیس بوک

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران اقدام شرکت «متا» برای انسداد صفحات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینستاگرام و فیس‌بوک را علاوه بر نقض آزادی بیان، اهانت‌آمیز، غیر اخلاقی و غیرقانونی توصیف کرد.

طبق یافته‌های این بازبینی در مارس، مقررات شرکت متا درباره واژه «شهید»، معنای متنوع این واژه را به حساب نیاورده و در نتیجه به حذف محتوایی منجر شده که هدف آن، تمجید اقدامات خشونت آمیز نبوده است.

بر اساس گزارش رویترز، هیات نظارتی از این تغییر استقبال و اعلام کرد سیاست متا در ارتباط با این واژه، به سانسور میلیون‌ها نفر در پلتفرم‌های این شرکت منجر شده بود.

خبر مرتبط
یک خبر بد برای کاربران اینستاگرام و فیس بوک!

اقتصادنیوز:یک شرکت به فکر اعمال هزینه اشتراک ماهانه ۱۴ دلار برای نسخه بدون تبلیغات اینستاگرام یا فیس‌بوک در اروپاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی