روز جهانی دختران کودک چه روزی است؟/روزی برای مقابله با نابرابری‌ها

کدخبر: ۶۶۴۱۴۸
اقتصادنیوز: روز جهانی دختران کودک از سال 2012 میلادی در روز 11 اکتبر گرامی‌داشته می‌شود.
روز جهانی دختران کودک چه روزی است؟/روزی برای مقابله با نابرابری‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، مردم دنیا روز جهانی دختر را همان 11 اکتبر می دانند که برای اولین بار از سال 2012 میلادی نامگذاری شد. اما با نگاهی به سایت معتبر روزهای جهانی، در واقع ما روز جهانی کودکان دختر و روز جهانی دختران سیاه پوست داریم که هر دو در تاریخ 11 اکتبر(آبان)هر سال گرامی داشته می شوند.

علت نامگذاری روز دختر 

روز جهانی دختر  یک روز یادبود بین‌المللی اعلام‌شده از سوی سازمان ملل متحد است. این روز را روز کودکان دختر و روز جهانی دختربچه‌ها  نامیده‌اند.

۱۱ اکتبر ۲۰۱۲، نخستین روز دختران بود. این یادبود در پشتیبانی از فرصت‌های بیشتر برای دختران و بالا بردن آگاهی در مورد نابرابری جنسیتی برگزار می‌شود که دختران در سطح جهان به دلیل جنسیت خود با آن مواجه‌اند.

این نابرابری مواردی مانند حق دسترسی به آموزش، تغذیه، حقوق قانونی، مراقبت‌های پزشکی و محافظت در برابر تبعیض، خشونت علیه زنان، ازدواج اجباری و کودک‌همسری را دربر می‌گیرد. جشن روز دختر همچنین ظهور موفقیت‌آمیز دختران و زنان جوان به عنوان یک گروه متمایز در سیاست‌های توسعه، برنامه‌ریزی، مبارزات انتخاباتی و تحقیقات را بازتاب می‌دهد.

خبر مرتبط
شوک بزرگ در روز جهانی پرستار/ «سندروم کاروشی» چند نفر را به کام مرگ کشاند؟

اقتصاد نیوز : طی یک ماه گذشته، ۳ نفر از پرستاران ما در خواب فوت کردند و دلیل فوت‌شان، «سندروم کاروشی» و مرگ بر اثر کار زیاد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید