امسال چند زائر اربعین از پایانه‌های مرزی کشور عبور می‌کنند؟

کدخبر: ۶۶۴۶۹۹
اقتصادنیوز: دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌شود با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به پارسال، چهار میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین امسال از ۶ پایانه مرزی کشور گذر کنند.
امسال چند زائر اربعین از پایانه‌های مرزی کشور عبور می‌کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین مذنب عصر سه‌شنبه در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه افزود: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی به دستور وزیر راه و شهرسازی در چند روز اخیر از هشت پایانه مرزی کشور در غرب و جنوب شرق بازدید شده و وضعیت آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تمام امکانات سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه خود را به ویژه در ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای بسیج کرده است تا اربعین امسال با کمترین مشکل برگزار شده و مردم سفر آسان‌تری را تجربه کنند.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: ما در مرزهای شرقی کشور شامل «ریمدان و میرجاوه» امسال میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران پاکستانی خواهیم بود و بر این اساس نیاز است، علاوه بر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، دیگر دستگاه‌های متولی نیز تمرکز خود را بر مرزهای شرقی گذاشته و در کنار پذیرایی از زائران پاکستانی، برای تامین ناوگان هوایی و جاده‌ای مورد نیاز به منظور انتقال آنان به مرزهای غربی کمک کنند.

خبر مرتبط
آماده‌باش کامل اورژانس برای راهپیمایی اربعین / گرمازدگی در کمین زائران

اقتصادنیوز: رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده باش کامل اورژانس برای مراسم اربعین خبر داد.

مذنب بر همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها برای فراهم شدن زمینه رفاه بیشتر زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان تاکید و بیان کرد: ستاد مرکزی اربعین و کمیته حمل و نقل و سوخت وزارت راه و شهرسازی از ماه‌ها قبل تدابیر لازم را در این خصوص پیش‌بینی کرده و با وجود محدودیت ناوگان، ظرفیت جابه‌جایی را به نسبت سال گذشته افزایش داده است.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: هر ساله با وجود گرمای شدید هوا باز هم شاهد افزایش شور حسینی برای زیارت کربلای معلی هستیم که این وظیفه ما را سنگین می‌کند تا با تمام امکانات عمومی، دولتی و حتی مردمی، بهترین خدمات به زائران سیدالشهدا (ع) ارائه شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی پروازی زائران پاکستانی اربعین گفت: سال‌های پیش مجموعه نیروهای مسلح یاری‌گر ما در این خصوص بودند و امسال نیز مسسولان عالی دولتی از ماه‌ها قبل دستور لازم در مورد آمادگی ناوگان هوایی نظامی برای انتقال زائران کربلا را داده‌اند.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی در خصوص ناوگان ریلی هم گفت: با وجود کمبودی که از نظر ناوگان ریلی داریم، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی قول افزایش ناوگان را در ایام اربعین حسینی داده است.

مذنب گفت: با رایزنی مسوولان کشوری مقرر شده است امسال ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین با گذر از کشور ما به کشور عراق سفر کنند و وزارت امور خارجه تاکید کرده است که تنها زائران پاکستانی که ویزای عراق را دارند، ویزای ایران را بگیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید