انتقام کره شمالی از سئول/ بالن های زباله به پرواز درآمد

کدخبر: ۶۶۵۵۴۸
اقتصادنیوز: سئول روز شنبه اعلام کرد: کره شمالی بار دیگر ارسال بالن های مملو از زباله به این کشور را از سر گرفته و با این کار تنش ها را با همسایه جنوبی خود افزایش داده است.
انتقام کره شمالی از سئول/ بالن های زباله به پرواز درآمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: بالن ها احتمالا حامل زباله هستند و ممکن است به سمت شمال استان گیونگگی در اطراف سئول پایتخت این کشور حرکت کنند.

این خبرگزاری کره جنوبی افزود که از مردم خواسته شده از تماس با بالن ها خودداری کنند و هرگونه مشاهده آنها را به مقامات محلی گزارش دهند.

 اوایل مرداد ماه بود که مقامات سئول از ارسال حدود ۵۰۰ بالون حاوی زباله از کره‌شمالی به حریم هوایی کره‌جنوبی ظرف یک روز خبر دادند که به اختلال در پرواز هواپیماها و آتش‌سوزی در پشت بام یک ساختمان مسکونی منجر شده است.

ارسال این بالون ها بخشی از کارزار تبلیغاتی پیونگ یانگ علیه فعالان و مخالفان کره شمالی در کره جنوبی است که به طور مداوم بالون هایی با اقلامی مانند بروشورهای ضد پیونگ یانگ و یواس‌پی های حاوی موسیقی و فیلم های عامه پسند کره جنوبی ارسال می کنند.

کره شمالی گفته در پاسخ به اقدامات فعالان کره جنوبی و پخش کردن اعلامیه‌های سیاسی در مناطق مرزی اقدام به فرستادن این بالن‌ها کرده است.

این اقدامات در حالی تشدید شده است که ارتش کره‌جنوبی یکشنبه در واکنش به تداوم پرتاب بالن‌های زباله به این کشور از سوی کره‌شمالی، با پخش آهنگ و اخبار از طریق بلندگوهای مرزی کارزار روانی خود علیه پیونگ‌یانگ را افزایش داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید