آخرین درخواست حماس از میانجی‌ها در بیانیه جدید

کدخبر: ۶۶۶۲۷۵
اقتصادنیوز: محمد نزال عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد: بیانیه اخیر ما به معنای مخالفت با مذاکرات آتش بس نیست.حماس در این بیانیه از میانجی‌ها خواست تا طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد.
آخرین درخواست حماس از میانجی‌ها در بیانیه جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نزال گفت: بیانیه اخیر جنبش حماس به معنای مخالفت با مذاکرات پنجشنبه آتی نیست، بلکه حماس خواهان ارائه توضیحات درباره طرح‌های عملیاتی است تا مذاکرات به نقطه اول بازنگردد و از همان نقطه‌ای که در دوره‌های قبلی متوقف شده است، ادامه پیدا کند.

وی افزود: در گذشته مذاکرات آتش بس شاهد فریبکاری و تعلل و بازی در آوردن‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که قصد دستیابی به توافق را ندارد؛ چرا که می‌داند توقف جنگ منجر به زندانی شدن وی به اتهام شکست ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) خواهد شد.

این عضو ارشد حماس، اضافه کرد: اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره مذاکرات آتش بس یا درخواست رژیم صهیونیستی برای ارائه اسامی ۳۳ اسیر اسرائیلی دربند گروه‌های فلسطینی در غزه، تلاشی برای اخلال در روند مذاکرات است و در صورتی که توافق کلی اولیه با آتش بس اعلام نشود، وارد مرحله بررسی جزئیات نخواهیم شد.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

جنبش حماس یکشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در نوار غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می‌شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌ها و شرط و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می‌ریزد و آنها دست خالی از مذاکرات باز می‌گردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید