پاسخ منفی مصر به اسرائیل/ ضربه سنگینی که تل آویو خورد

کدخبر: ۶۶۷۵۵۹
اقتصادنیوز: مصر با حضور رژیم صهیونیستی در گذرگاه‌های مرزی غزه با این کشور مخالف است.
پاسخ منفی مصر به اسرائیل/ ضربه سنگینی که تل آویو خورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک منبع مصری گفت که این کشور مخالف حضور رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا است و خواستار عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از این محور و نیز گذرگاه رفح است.

در همین رابطه منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مصر حتی حاضر نیست موضع (رژیم) اسرائیل در قبال موضوع فیلادلفیا را به حماس منتقل کند.

این در حالی است که پیش تر تارنمای میدل‌ایست آی گزارش داده بود که قاهره و تل‌آویو توافق کرده‌اند که در ازای باز شدن گذرگاه مرزی رفح، نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه حضور در مرز مصر و غزه را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، مصر اعلام کرده است که در صورت موافقت جناح‌های فلسطینی به‌ ویژه جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، با این گزینه‌ها موافقت خواهد کرد.

پیش از این یک منبع مصری گفته بود که مذاکرات با هیأت اسرائیلی در قاهره با وجود اینکه ساعت‌های زیادی به طول انجامید اما هیچ گونه پیشرفتی نداشت.

به گفته این منبع، مذاکرات حول محور حضور نظامی رژیم اسرائیل در محور صلاح‌الدین بود و این رژیم همچنان بر حضور نظامی و کنترل منطقه مرزی بین مصر و نوار غزه اصرار دارد.

نشست طرف های میانجیگر برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه از طریق دستیابی به توافق برای آتش بس و تبادل اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس روز جمعه در دوحه قطر برگزار شد.

کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس سپس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده‌ای شرکت کردند و این گفت وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

به رغم اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است.

جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه بنیامین نتانیاهو برای تن دادن به پیشنهاد قبلی مورد توافق تاکید دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید