در سال 74 اتفاق افتاد

بازگشت تمام مهاجران افغانستانی به کشورشان+ جزئیات

کدخبر: ۶۶۹۱۱۴
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات ششم شهریورماه در سال 74 خبری مبنی بر بازگشت تمامی مهاجران افغان تا پایان سال 1376 به کشورشان منتشر کرد.
بازگشت تمام مهاجران افغانستانی به کشورشان+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که از جمعیت مهاجران رسمی در سال 1402، بیش از 97 درصد افغانستانی هستند. بر اساس این داده‌‎های آماری، بیش از ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار نفر مهاجر رسمی در کشور حضور دارد که از این رقم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افغانستانی هستند. البته آنگونه که اکوایران گزارش داده، این آمار صرفا شامل مهاجران رسمی که تابعیت آنها در آمارها ثبت شده، می‌شود.

حضور مهاجران در ایران اما تنها به سال های اخیر محدود نمی شود و 29 سال پیش، روزنامه اطلاعات در چنین روزی خبر از بازگشت تمام مهاجران به کشورشان در یک بازه زمانی مشخص داد. در بخشی از این گزارش آمده است: «تمامی مهاجران افغان تا پایان سال ۷۶ به کشورشان باز می گردند. احمد حسینی، مدیر کل دفتر اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود با بازگشت تمامی مهاجران افغان ۵۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد می شود. وی گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مهاجر عراقی و افغان به کشورشان بازگشته اند. مدیرکل دفتر اتباع وزارت کشور گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر خارجی در کشور ما زندگی می‌کنند که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آنان افغان، ۶۰۰ هزار نفر عراقی و بقیه دارای ملیت‌های دیگر هستند.

حسینی تعویض مدارک شناسایی پناهندگان و آوارگان را از دیگر کارهای انجام شده ذکر کرد و گفت: از آغاز مهرماه کارت سبز پناهندگان تعویض و در عین حال از همه پناهندگان آمارگیری می‌شود.»

افغان

افغان-2

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید