طعنه سخنگوی کرملین به یک استعفا در اوکراین/شاخه‌های درختان برهنه شدند

کدخبر: ۶۷۰۶۳۰
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به استعفای وزیر خارجه اوکراین به غرب نسبت به تشدید تنش هشدار داد.
طعنه سخنگوی کرملین به یک استعفا در اوکراین/شاخه‌های درختان برهنه شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه‌استعفای دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین را به سقوط برگ درختان در پاییز تشبیه کرد و به اتحادیه اروپا و ناتو درباره تشدید تنش و خطرات ناشی از آن هشدار داد.

براساس گزارش آر تی، این سخنان در جریان کنفرانس مطبوعاتی زاخارووا در روز چهارشنبه مطرح شد. او در ادامه افزود: همانطور که می‌بینید، کل دولت در اوکراین سقوط کرده است و به این معنی است که برگ‌های پاییزی می‌ریزند و شاخه‌ها برهنه شدند. 

ساعتی پیش روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین اعلام کرد که دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه درخواست استعفای خود را ارائه کرده است. او گفت که این درخواست در یکی از جلسات عمومی آینده بررسی خواهد شد.

در همین راستا، زاخارووا در مورد دخالت فزاینده کشور‌های غربی در درگیری اوکراین گفت: ما در حال حاضر شاهد دخالت مستقیم غرب در درگیری اوکراین هستیم.

زاخارووا به سیاستمداران اتحادیه اروپا و کشور‌های ناتو هشدار داد که اقدامات اوکراین با واکنش تهاجمی‌تر، فوری و دردناک روسیه روبرو خواهد شد.

به گفته او، سیاستمداران اتحادیه اروپا نه تنها به روشی غیر معقول بلکه صرفا در راستای مواضع خود، نمی‌خواهند به عواقب تشدید خطرناک بحران فکر کنند.

زاخارووا ادامه داد: ما می‌خواهیم به این سیاستمداران غیرمسئول در اتحادیه اروپا و کشور‌های ناتو هشدار دهیم که اگر رژیم کی یف گام‌های تهاجمی بردارد، واکنش روسیه بلافاصله خواهد آمد و من فکر می‌کنم آن‌ها در روز‌های اخیر شاهد پاسخ دردناک بودند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید