24 ساعت سرنوشت‌ساز برای بیروت/ تلاش دیپلماتیک برای توقف حملات اسرائیل

کدخبر: ۶۷۵۰۵۲
اقتصادنیوز: رئیس پارلمان لبنان گفت: ۲۴ ساعت آینده سرنوشت‌ساز است.
24 ساعت سرنوشت‌ساز برای بیروت/ تلاش دیپلماتیک برای توقف حملات اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» گفت که تلاش‌های جدی با نهادهای بین‌المللی از جمله آمریکا برای مهار تنش‌های اخیر رژیم صهیونیستی در جریان است.

وی تأکید کرد که ۲۴ ساعت آینده در موفقیت این تلاش‌ها یا شکست در دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای این بحران، سرنوشت‌ساز است.

بری گفت: تماس‌های فشرده‌ای با نهادهای بین‌المللی تأثیرگذار و با هماهنگی کامل با نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که اکنون در نیویورک بسر می‌برد، در جریان است و امیدواریم که این تلاش‌ها به نتیجه برسد چرا که هیچ جایگزینی(برای راه‌حل سیاسی) جز جنگ و فجایع بیشتر نیست.

رئیس پارلمان لبنان بار دیگر بر پایبندی کشورش به اصول خود تأکید کرد و در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال جدایی بین جبهه غزه و جبهه لبنان گفت: در این راه‌حل (پیشنهادی) عدم جدایی بین این دو پرونده (جبهه غزه و جبهه لبنان) مدنظر قرار داده شده و تلاش‌ها حول محور دستیابی به توافقات قبلی با آموس هوکشتاین فرستاده رئیس جمهور آمریکا قبل از جنگ غزه و پس از آن متمرکز است.

وی بدون افشای جزئیات این طرح ابتکاری گفت: این تنها راه‌حل موجود و قابل اجراست.

از سوی دیگر وزارت بهداشت لبنان از شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن ۸۷ نفر دیگر در حمله امروز چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به پنج منطقه در لبنان خبر داد.

ارتش رژیم اسرائیل امروز در دو مرحله حملات گسترده ای را به لبنان انجام داد. این ارتش در روزهای اخیر بر شدت تجاوزگری خود به جنوب این کشور افزوده که تاکنون صدها شهید و مجروح به همراه داشته است.

رژیم صهیونیستی هدف از حملات خود به جنوب لبنان را بازگرداندن هزاران شهرک نشین آواره به خانه های خود در شمال فلسطین اشغالی عنوان کرده است.

حزب الله لبنان هم اعلام کرده که شهرک نشینان صهیونیست تنها زمانی قادر خواهند بود به خانه های خود برگردند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پایان یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید