تفاله لیمو این خاصیت ها را دارد

کدخبر: ۶۷۵۹۸۳
اقتصادنیوز : تفاله لیمو با وجود اینکه معمولاً دور ریخته می‌شود اما دارای خواص و کاربرد بسیاری است که با اطلاعات و استفاده صحیح از آن می‌توانید از مزایای بیشمار اش بهره‌مند شوید.
تفاله لیمو  این خاصیت ها را دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،بسیاری از ما در فصل تابستان که فصل گرفتن آبلیمو است، اقدام به آبگیری لیمو و استفاده از آن در طول سال می‌کنیم. سوالی که پس از تهیه آبلیمو خانگی برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که با تفاله لیمو چه کنند؟ 

اگر اهل مصرف دمنوش هستید، برای خوشمزه‌تر و خوش عطر شدن انواع دمنوش از تفاله لیمو استفاده کنید و هنگام آماده سازی دمنوش کمی به آن تفاله لیمو بیافزایید.

ظروف مسی را با تفاله لیمو تمیز کنید

یکی دیگر از کاربردهای تفاله لیمو، تمیز کردن ظروف مسی است. در این روش می‌توانید برای سفید و تمیز کردن ظروف مسی از مقداری تفاله لیمو استفاده کنید. در ادامه ظرف را با اسکاچ تمیز کرده و آبکشی کنید.

لکه‌ها را با تفاله لیمو ترش از بین ببرید

مقداری تفاله لیمو را با آب ترکیب کنید ویک پارچه را به این محلول آغشته کرده و برای از بین بردن لکه‌های زننده مثل لکه چای و قهوه از آن استفاده نمایید.

با تفاله لیمو ترش کاهش وزن داشته باشید

اگر می خواهید مقدار قابل توجهی وزن کم کنید،برای افزایش چربی سوزی و تسریع روند کاهش وزن، تفاله لیمو را در قوری بریزید و سپس قوری را با آب داغ پر کنید و3 دقیقه روی بخار کتری بگذارید و سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید.

پودر لیمو درست کنید

برای مزه‌دار کردن انواع غذا و نوشیدنی‌ها پودر لیمو ترش تهیه کنید،برای تهیه پودر لیمو ترش تفاله لیمو را در سینی ریخته و در مقابل نور خورشید قرار دهید. پس از خشک شدن تفاله‌ها آنها را در آسیاب بریزید و خوب پودر کنید. برای تهیه پودر لیمو ترش هسته لیموها را از تفاله جدا کنید تا پودر تلخ نشود.

از تفاله لیمو برای مزه دار کردن غذا استفاده کنید

اگر می خواهید انواع خوراک، خورشت و سوپ هایتان ترش مزه و خوش عطر شود، هسته های تفاله لیموترش را جدا کرده و آنها را درون انواع غذاهایتان بریزید.  

اگر می خواهید برنج و ماکارونی به هم نچسبد و شفته نشود، درون آب در حال جوش برنج و ماکارونی کمی تفاله لیمو بریزید تا هم طعم بهتری داشته و هم رنگ برنج سفیدتر شده و به هم نچسبند.

با تفاله لیموترش رنگ پوستتان را روشن کنید

برای روشن شدن رنگ پوست خود از تفاله لیمو به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. تفاله لیمو سبب روشن شدن رنگ پوست و افزایش طراوت و شادابی پوست می‌شود. می توانید تفاله لیمو را به تنهایی و یا با لیمو و عسل ترکیب کرده و روی پوستتان قرار دهید. از مرطوب کننده و ضد آفتاب پس از ماسک تفاله لیمو استفاده نمایید.

پوست سر را با تفاله لیمو پاکسازی کنید

برای پاکسازی کف سر و رفع شوره تفاله لیمو را به سرتان بمالید و کف سرتان را ماساژ دهید، پس از چند دقیقه تفاله لیمو را بشویید. تفاله لیمو خاصیت ضد قارچی و پاک کنندگی دارد و پوست سر شما را لایه برداری می‌کند.

از تفاله لیمو برای روشن شدن موها استفاده کنید

برای روشن کردن طبیعی رنگ موها تفاله لیمو را روی موهای رنگ نشده بمالید و سپس 20 دقیقه در برابر نور طبیعی خورشید قرار بگیرید. سپس موهایتان را بشویید، خواهید دید رنگ موهای شما چند درجه روشن‌تر می شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید