برنامه‌های مسعود پزشکیان در سفر به ترکمنستان

کدخبر: ۶۷۸۳۶۸
اقتصادنیوز: مسعود پزشکیان گفت: مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، نفتی، گازی و برقی را می توانیم با ترکمنستان دنبال کنیم.
برنامه‌های مسعود پزشکیان در سفر به ترکمنستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور امشب در فرودگاه مهرآباد پیش از ترک تهران به مقصد عشق آباد پایتخت ترکمنستان اظهار کرد: این سفر به دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان، قربانقلی بردی‌محمدف و به مناسبت سیصدمین سالگرد مختوم‌قلی فراغی، شاعر ایرانی ترکمنی که در راستای ایجاد و توسعه فرهنگ ترکمنی تلاش زیادی داشته است به ترکمنستان می روم. هر ساله این مراسم در ترکمنستان جشن گرفته می شود. محل تولد این شاعر در استان گلستان ایران است و اکثر شعرهایش ترکمنی است و این نشانه ارتباطات فرهنگی با سابقه بین ایران و ترکمنستان است.

وی افزود: علاوه بر توسعه ارتباطات فرهنگی با ترکمنستان، گفت و گوهایی با روسای جمهور کشورهایی که به ترکمنستان دعوت شده اند از جمله روسیه، ازبکستان و تاجیکستان خواهم داشت که نقش مهمی در توسعه روابط با همسایگان دارد. اولویت ما کشورهای همسایه است.

پزشکیان در پایان گفت: ما مرز طولانی و امن با ترکمنستان داریم و می توان مساله ترانزیت و کریدور شمال و جنوب را دنبال کنیم. مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، نفتی، گازی و برقی را می توانیم با ترکمنستان دنبال کنیم. امیدوارم این سفر دستاوردهای مهمی در زمینه ایجاد صمیمیت و همدلی، ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و علمی و کارشناسی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید