تندباد بزرگترین جزیره ایرانی را درنوردید

کدخبر: ۶۷۸۳۸۰
اقتصادنیوز: رییس اداره هواشناسی قشم گفت: تندباد به همراه گرد و خاک با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت عصر پنجشنبه، بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را درنوردید.
تندباد بزرگترین جزیره ایرانی را درنوردید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد کاملی دیرستانی  افزود:گردوغبار حاصل از این تندباد شعاع دید افقی را به ۱۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: همچنین ورزش این تندباد دیگر مناطق این جزیره از جمله شهر بندری درگهان را نیز درنوردید و دید افقی به کمترین حد ممکن رسید.

رییس اداره هواشناسی قشم به شهروندان و گردشگران توصیه کرد: از رفت و آمد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری و در آمد و شدهای جاده‌ای در سطح راههای این جزیره احتیاط کنند.

این تندباد گرد و خاک و شرایط نامساعد جوی و دریایی موجب تعطیلی بندر مسافری شهید ذاکری قشم و بنادر لافت و پُل این جزیره و قطعی برق شده است.

خبر مرتبط
تندباد لحظه‌ای و احتمال وقوع گرد و خاک در این استان

اقتصادنیوز: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طی امروز و فردا وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و تا حدودی مرکزی استان به صورت متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی در این مناطق وجود دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید