اعلام هدف نهایی اوکراین در جنگ با روسیه

کدخبر: ۵۸۰۳۰۴
اقتصادنیوز:معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد که هدف نهایی ضدحمله اوکراین، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله «کریمه» است.
اعلام هدف نهایی اوکراین در جنگ با روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالیکه مقام‌های اوکراینی اخیرا‌ً اعلام کردند که هدف نهایی ضدحمله این کشور، بازپس‌گیری اوکراین از روسیه است، فرماندار دست نشانده روسیه در این منطقه ادعا کرد که حمله ۹ پهپاد ارتش اوکراین به مواضعی در شبه‌جزیره دریای سیاه روسیه با شکست مواجه شد و ۶ پهپاد سرنگون شد و سه پهپاد دیگر با استفاده از تجهیزات پارازیت انداز ناکام ماندند.

«ایگور ژوکوا» معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد که هدف نهایی ضدحمله اوکراین، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله «کریمه» است.

در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان ارتش اوکراین و روسیه به خصوص در جنوب اوکراین، کی‌یف به طور مکرر گفته است که قصد دارد در ضدحمله خود علیه مواضع روسیه، قلمروهای کشورش را بازپس گیرد.

کریمه، محل استقرار چندین پایگاه هوایی و مقر ناوگان دریای سیاه، از زمانی که مسکو حمله نظامی به اوکراین را آغاز کرده است، بارها هدف هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین قرار گرفته است.

پیش از این، کی‌یف در خصوص بازپس‌گیری کریمه تأکید کرده بود که نیازمند دستکم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۶ است تا بتواند به مرزهای خود در سال ۱۹۹۱ (بازپس‌گیری تمام مناطق تحت سیطره روسیه از جمله شبه‌جزیره کریمه) برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید