خطر گرسنگی در کمین مردم غزه/ امکان ارسال کمک وجود ندارد

کدخبر: ۶۳۷۱۱۷
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه موانع بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اهالی غزه همچنان وجود دارد، تأکید کرد در شرایطی که بیش از ۱.۱ میلیون نفر در این منطقه با خطر گرسنگی مواجه هستند و هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به این منطقه وجود ندارد.
خطر گرسنگی در کمین مردم غزه/ امکان ارسال کمک وجود ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «استفان دوجاریک» در یک نشست خبری با تأکید بر ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به طور مداوم به غزه با هدف حفظ جان کودکان گفت: « اندریا دی دومنیکو » رئیس دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه در فلسطین از یکی از بیمارستان هایی که در شمال غزه در حال خدمات رسانی جزئی هستند بازدید کرد.

خبر مرتبط
اسرائیل از ورود کارکنان آنروا به شمال غزه جلوگیری می کند

اقتصادنیوز: یک مقام آنروا درباره مانع تراشی اسرائیل در مسیر ورود کمک ها به شمال غزه هشدار داد.

سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: براساس اطلاعاتی که دی دومنیکو به دست آورده است، بیمارستان مذکور روزانه ۱۵ کودک مبتلا به سوء تغذیه را پذیرش می کند. بنابراین، ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه به طور مداوم و بدون توقف برای نجات جان کودکان، ضروری است.

استفان دوجاریک اعلام کرد: با وجود اینکه برنامه جهانی غذا اعلام کرده است حدود ۷۰ درصد از مردم شمال غزه با گرسنگی شدید مواجه هستند اما رژیم صهیونیستی همچنان از ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه جلوگیری می کند.

خبر مرتبط
یونیسف خواستار آتش بس در غزه شد/ امید کودکان غزه به پایان کابوس جنگ

اقتصادنیوز: سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

سخنگوی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: برنامه جهانی غذا در ماه گذشته، فقط توانسته است ۱۱ کاروان کمک برای ارسال مواد غذایی به حدود ۷۴ هزار نفر اعزام کند. این در حالی است که ارسال روزانه کمک های غذایی برای جلوگیری از انتشار قحطی و گرسنگی بسیار ضروری است.

استفان دوجاریک در پایان خاطرنشان کرد: هنوز موانع بر سر ارائه کمک های بشردوستانه برای مردم غزه وجود دارد و فرصت در این زمینه در حال از دست رفتن است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. همچنین از ورود هرگونه کمک بشردوستانه به غزه جلوگیری می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید