تل آویو صدای آکسفام را هم در آورد/ هشدار نسبت به حمله رفح

کدخبر: ۶۴۵۲۰۴
اقتصادنیوز: هم‌زمان با آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، یک مدیر ارشد سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام با صدور بیانیه‌ای درباره تبعات انسانی این حمله هشدار داد و از قدرت‌های جهانی خواست که پیش از وقوع جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین اقدام کنند.
تل آویو  صدای آکسفام را هم در آورد/  هشدار نسبت به حمله رفح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سالی ابی خلیل» مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا آکسفام در این بیانیه نوشت: ما از دستور اسرائیل برای تخلیه حدود ۱۰۰ هزار نفر در رفح وحشت زده‌ایم. این تهاجم در حالی صورت می‌گیرد که رهبران جهان از اسرائیل خواسته‌اند تا تهاجم مستمر و وحشیانه خود را متوقف کند.

وی افزود: ترس در رفح محسوس است، زیرا مردمی که قبلاً چندین بار مجبور به فرار از غزه شده‌اند، اکنون باید دوباره فرار کنند.

مدیر ارشد آکسفام یادآور شد: بیش از ۶ ماه است که اسرائیل عمدا و به طور سیستماتیک غیرنظامیان و امدادگران را هدف قرار داده است، از این رو هر ادعایی مبنی براینکه غیرنظامیان می‌توانند به‌صورت ایمن از این منطقه خارج شوند، اعتباری ندارد.

خبر مرتبط
تعداد شهدای 24 ساعت گذشته فلسطین مشخص شد+ فیلم

اقتصادنیوز: وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در نوار غزه خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه اسرائیل در حال حاضر از ورود کمک‌ها، سوخت یا کالا به دو گذرگاه حیاتی رفح و کرم شالوم جلوگیری می‌کند، تلاش‌های بشردوستانه برای نجات جان افراد در این منطقه دشوارتر شده است.

ابی‌خلیل خاطر نشان کرد: غیرقابل درک است که به یک دولت اجازه داده شود همه هشدارهای مربوط به هزینه فاجعه‌بار بشردوستانه را با مصونیت کامل نادیده بگیرد و به‌شکل بی‌رحمانه‌ای به جان انسان‌ها، قوانین بین‌المللی و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای جلوگیری از نسل‌کشی بی‌اعتنای باشد.

وی افزود: قدرت‌های جهانی باید قبل از وقوع جنایات بیشتر وارد عمل شوند و برای برقراری یک آتش‌بس فوری و دائمی، به منظور پایان دادن به مرگ و ویرانی در غزه، تلاش بیشتری را صورت دهند.

خبر مرتبط
نیروهای مقاومت در حمله رفح چه کردند؟

اقتصادنیوز: نیروهای مقاومت فلسطین در نزدیکی گذرگاه رفح علیه متجاوزان صهیونیست وارد عمل شدند.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (دوشنبه) تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد. گزارش‌ها حاکیست که ارتش این رژیم تروریستی امروز بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌اند.

سخنگوی هیات گذرگاه‌های نوار غزه نیز عنوان کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل آن بسته شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید