بیانیه مشترک ماکرون و بایدن درباره تنش‌ها در لبنان

کدخبر: ۶۵۲۱۳۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری فرانسه ادعاهایی را در مورد همکاری با آمریکا برای کاهش تنش در جنوب لبنان مطرح کرد.
بیانیه مشترک ماکرون و بایدن درباره تنش‌ها در لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه امروز شنبه گفت که فرانسه و ایالات متحده سخت تر برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه با اولویت اصلی آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله تلاش خواهند کرد.

ماکرون در بیانیه مشترکی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که به فرانسه سفر کرده، ادعا کرد: ما با هم تلاش می‌کنیم تا از یک انفجار منطقه‌ای به ویژه در لبنان جلوگیری کنیم.

رئیس جمهور فرانسه افزود که طرفین در حال کار بر روی "پیشبرد پارامترها" برای کاهش تنش و پایان دادن به خلاء نهادی در لبنان هستند. وی در ادامه مدعی شد که فرانسه همراه با آمریکا مصمم است به ایران فشار آورد تا فعالیت‌های تنش زا در منطقه را متوقف کند.

خبر مرتبط
بایدن: اوکراین را رها نخواهیم کرد

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه) پس از دیدار با همتای فرانسوی خود بر حمایت کشورش از اوکراین و سایر متحدان خود تاکید کرد.

 

گفته می‌شود پاریس پیشنهادهای مکتوب خود را با هدف جلوگیری از بدتر شدن درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله در مرز به هر دو طرف ارائه کرده است.

ایالات متحده نیز روی این موضوع کار کرده است، اما دیپلمات‌ها گفته‌اند که در هماهنگی تلاش ها مشکلاتی وجود داشته است.

ماکرون همچنین اضافه کرد که دو کشور «هماهنگی نزدیک» را در گفتگوها «با اسرائیل از یک طرف و با لبنان و همه طرف‌های درگیر از طرف دیگر» ایجاد کرده‌اند.

درحالیکه وی مدعی شد که ایران در حال اتخاذ استراتژی تشدید تنش در منطقه است، بایدن در این بیانیه کوتاه هیچ اشاره‌ای به لبنان و همچنین اشاره‌ای به ایران نکرد.

رئیس جمهور فرانسه عنوان کرد: دو کشور ما مصمم هستند که فشارهای لازم را برای توقف این روند اعمال کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی