روزنامه جمهوری اسلامی: عده ای "خودانقلابی پندار" بیشترین تخریب‌های انتخاباتی را انجام می‌دهند

کدخبر: ۶۵۲۸۹۰
هنوز اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، اعلام نشده بود که فضای مجازی پر شد از بداخلاقی‌ها. اکنون هم برخی مدعیان، میدان را در اختیار گرفته‌اند. همان‌ها که از "نژادپرستی جناحی" به خودبرتربینی مطلق رسیده‌اند.
روزنامه جمهوری اسلامی: عده ای "خودانقلابی پندار" بیشترین تخریب‌های انتخاباتی را انجام می‌دهند

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: واژه‌های رفیع با مفاهیم گسترده را به گرو برداشته و از معنا تهی کرده‌اند. واژه همه‌گیر "انقلابی" را چنان تنگ معنا کرده‌اند که نه دیگر جریانات که بسیاری از خودِ اصولگرایان را هم از دایره بیرون می‌گذارد. همان‌هایی که پیشتر در یک صف می‌ایستادند و بر یک سفره می‌نشستند و نان و نمکشان مشترک بود.

خودانقلابی پندار‌ها، به غروری دچار شده‌اند که دیگران را از بالا به پایین می‌نگرند و گاه اصلا نمی‌بینند. فقط خود را شایسته می‌دانند. فقط حق خود می‌دانند همه چیز را. هوادارانِ‌شان هم در این باور ناصواب با آنان همراهند لذاست که می‌بینیم طرفداران این برای آن تیر در کمان می‌کنند. هواداران آن برای این تیغ از رو می‌کشند. در این تیغ و تیر گردان، آنچه هزار زخم بر می‌دارد اخلاق جامعه است. آنچه آسیب می‌بیند، روح و روان مردمی است که با هزار نگرانی باید این جنگ و جدل را تا آخر تماشا کنند.

هرچند در شرایطی چنین خیلی‌ها به مبادله عطا و لقا می‌رسند. آنچه اکنون در فضای مجازی می‌بینیم این است که فقط گروهی خاص، قبل از انتخابات خود را پیروز میدان می‌پندارند. آنانی هم که از میانِ خودشان به نصیحتِ‌شان برخاسته‌اند می‌خواهند که اینان در حقِ همدیگر- همان همجناحی- اخلاق را رعایت کنند.

ببین که نسبیت در اعمال تا کجا رسیده که اخلاقمداری را هم دسته بندی می‌کنند و در حق خودشان روا می‌دانند اما در حق دیگران خیر!

 الحمدلله جامعه از روی دست اینان نمی‌نویسد و خدا هم پرونده‌ای که اینان می‌نگارند را نمی‌خواند. ما باید حواسمان جمع این نکته ظریف باشد؛ افرادی که امروز، "خاصه گویی" می‌کنند. فردا "خاصه خرجی" هم می‌تواند پیامد رفتاری چنین باشد. کسانی که برای چند رای بیشتر حاضرند خطوط قرمز اخلاق را رد کنند، فردا از رد کردن خطوط قرمز منافع ملی هم ابا نخواهند کرد.

ما کسانی را می‌خواهیم که در اخلاقمداری به جوانمردی رسیده باشند. کسانی که روح فتوت را در جامعه جاری کنند. کسانی که بیش و پیش از ساده زیستی، با کار درست و تدبیر عالمانه، زندگی را برای مردم ساده کنند. کسانی که نه در شعار که در عمل به خدمت جمهور افتخار کنند. خدمت‌شان هم باعث گشایش در کار مردم و "نعمت افزا" شود نه این که کارهایی کنند و خود خدمت بخوانند اما مردم را گرفتار "نقمت" کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی