نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی: 42 درصد قطعا شرکت می‌کنند؛ 27 درصد حتما شرکت نمی‌کنند!

کدخبر: ۶۵۴۵۸۰
اقتصادنیوز: مرکز افکار سنجی ایسپا آخرین نظرسنجی انتخاباتی خود را شب گذشته منتشر کرد.
نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی: 42 درصد قطعا شرکت می‌کنند؛ 27 درصد حتما شرکت نمی‌کنند!

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه ایران نوشت:براساس یافته‌های این مرکز در روزهای 29 و 30 خرداد آزمایش شده،  سعید جلیلی با 26.2 درصد آرای شرکت‌کنندگان قطعی یا شرکت‌کنندگانی که به احتمال زیاد در انتخابات حضور خواهند داشت، صدرنشین رقابت کاندیداهاست. پس از او مسعود پزشکیان با 19.8 درصد، محمدباقر قالیباف با 19 درصد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 2.6 درصد، علیرضا زاکانی با 2 درصد و مصطفی پورمحمدی با 0.9 درصد در رتبه‌های دوم تا ششم قرار دارند.

همچنین مطابق نتایج این نظرسنجی 27.4 درصد از شرکت‌کنندگان هنوز تصمیمی برای انتخاب کاندیدای نهایی خود نگرفته و 0.5 درصد نیز سؤال درباره انتخاب کدام نامزد را بدون پاسخ گذاشتند.

خبر مرتبط
کلیدواژه‌های داغ در مناظره؛ رمزگشایی از اولویت نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری/ وقتی کاندیداها از «مردم» خرج کردند!+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: روند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم حالا به برگزاری دومین دور از مناظرات تلویزیونی رسیده است؛ تنها چند ساعت به این مناظره مانده و جالب است بدانید که 6 نامزد رسیدن به کرسی ریاست جمهوری بر کدام کلیدواژه‌های پرتکرار در مناظره اول، بیشترین تاکید و تکرار را داشته‌اند. اقتصادنیوز در این گزارش از روش تحلیل محتوا، به بررسی فراوانی کلیدواژه‌ها در اظهارات 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره تلویزیونی پرداخته؛ موضوعی که می‌تواند نشانه ای از تلاش نامزدها برای به خدمت گرفتن کلیدواژه ها برای تاثیر بر افکار عمومی باشد؛ هرچند توفیق آنان به بررسی مولفه‌های دیگری نیاز دارد که هدف گزارش حاضر نیست.

ایسپا همچنین در نظرسنجی خود خبر داد که تاکنون 42.5 درصد قطعاً در انتخابات مشارکت می‌کنند، 7.7 درصد به احتمال زیاد، 16.1 درصد مردد، 6.5 درصد به احتمال کم و 27.2 درصد اعلام کرده‌اند که اصلاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی