افشاگری شولتس درباره حمله اوکراین به روسیه/ برنامه‌ریزی مخفیانه برای این عملیات

کدخبر: ۶۶۸۰۲۶
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان گفت: اوکراین درباره حمله به روسیه با ما مشورت نکرده بود.
افشاگری شولتس درباره حمله اوکراین به روسیه/ برنامه‌ریزی مخفیانه برای این عملیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، صدراعظم آلمان با بیان اینکه انتظار دارد عملیات اوکراین در خاک روسیه از نظر جغرافیایی و زمانی بسیار محدود باشد، اظهار کرد: کی‌یف این حمله را بسیار مخفیانه برنامه‌ریزی کرده بود که قطعاً به دلیل شرایط موجود این تصمیم را گرفته است.

شولتس با اشاره به اینکه برلین تحولات مربوط به تهاجم اوکراین به روسیه را از نزدیک زیر نظر دارد، بار دیگر بر حمایتش از این کشور تاکید کرد و افزود: طرح گروه هفت برای پرداخت وام به اوکراین و بازپرداخت آن از محل درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه باعث می‌شود که کی‌یف بیش از گذشته از کمک‌های مالی برخوردار شود.

صدراعظم آلمان همچنین در جریان این کنفرانس مطبوعاتی حمایت خود از مولداوی را در مقابل آنچه که تلاش‌های مسکو برای بی‌ثبات کردن این کشور نامید، تکرار کرد.

به گزارش ایرنا، صدراعظم آلمان پیش تر به انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های آلمانی مبنی بر اینکه دولت فدرال این کشور در برنامه‌ریزی بودجه فعلی خود، بودجه تکمیلی برای حمایت از اوکراین پیش‌بینی نکرده است و بنابراین درخواست‌های جدید وزارت دفاع آلمان در مورد کمک نظامی به اوکراین تائید نخواهد شد، واکنش نشان داد.

شولتس در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما از گذشته بزرگ‌ترین حامی اوکراین در اروپا بودیم و همچنان به حمایت خود از این کشور ادامه خواهیم داد.

صدراعظم آلمان در ادامه با اشاره به ارائه وام ۵۰ میلیارد یورویی از سوی گروه هفت به اوکراین، تاکید کرد: برلین همراه با دیگر اعضای گروه هفت با ارائه این وام ۵۰ میلیارد یورویی به کی‌یف کمک می‌کند تا تسلیحات مورد نیاز خود را در مقیاس بزرگ تهیه کند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید