مخالفت آمریکا با ساخت کنیسه در مسجدالاقصی/ واکنش منفی به اظهارات بن‌گویر

کدخبر: ۶۶۹۱۷۲
اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما با اظهارات بن‌گویر درمورد ایجاد کنیسه در کوه معبد (محوطه مسجدالاقصی) مخالف هستیم».
مخالفت آمریکا با ساخت کنیسه در مسجدالاقصی/ واکنش منفی به اظهارات بن‌گویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اظهارات «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت کنیسه در محوطه مسجدالاقصی و یهودی‌سازی این مکان مقدس، با واکنش واشنگتن مواجه شد.وزارت امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه گفت: «اقدامات بن‌گویر در زمانی که اسرائیل در حال مقابله با ایران، حزب‌الله و حماس است؛ تنش‌ها را افزایش می‌دهد».

یک سخنگوی این وزارتخانه در مصاحبه با وبگاه صهیونیستی «واللا» توضیح داد: «اظهارات بن‌گویر آشکارا وضعیت فعلی اماکن مقدس را نادیده می‌گیرد».وزارت خارجه آمریکا همچنین اضافه کرد: «ما با اظهارات بن‌گویر درمورد ایجاد کنیسه در کوه معبد (محوطه مسجدالاقصی) مخالف هستیم».

از سوی دیگر، «أیمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن نیز بامداد چهارشنبه از شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی خواست که اقدامات لازم برای حفاظت از مسجدالاقصی را انجام دهد.پیش از این نیز عربستان سعودی در واکنش به این اظهارات گفته بود که جریحه‌دار ساختن مکرر احساسات مسلمانان جهان را بر نمی‌تابد و بر لزوم احترام به وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد الاقصی تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید