امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ تلاش مشترک در مقابله با چالش‌های دوران مدرن

کدخبر: ۶۷۱۹۷۵
اقتصادنیوز: وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد وزرای دفاع جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ تلاش مشترک در مقابله با چالش‌های دوران مدرن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  وزارت دفاع ترکیه اطلاعاتی در این زمینه منتشر کرده است که نشست سرهنگ «ذاکر حسن‌اف»، «یاشار گولر» و «ایراکلی چیکوانی» وزرای دفاع جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان، در باتومی گرجستان برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری APA، در این نشست یادآوری شد که قرن‌هاست مردمان این ۳ کشور حسن همجواری و دوستی خوبی با هم دارند و حتی امروز هم روابط چندجانبه بین سران سه کشور در حال توسعه است.

در نشست وزرای دفاع این ۳ کشور همچنین بیان شد که همکاری مبتنی بر اعتماد متقابل برای تضمین آینده خوب و رفاه مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این دیدار سه‌جانبه بر اهمیت تلاش مشترک در مقابله با چالش‌های دوران مدرن، عواملی که ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند و اجرای متقابل فعالیت‌ها در این زمینه تاکید شد.

خبر مرتبط
قیمت درهم امارات و لیر ترکیه بر مدار کاهش/ شناسایی 5 کشور محبوب ایران در حوزه تجارت

اقتصادنیوز:‌ بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و قیمت درهم امارات 16233 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به روز گذشته 21 تومان ارزان شده است.

وزرای دفاع جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه همچنین بر اهمیت گسترش دامنه مانورهای مشترک سه‌جانبه و دوجانبه و تبادل تجربیات متقابل تاکید کردند.

همچنین در این نشست با اطمینان تاکید شد که توسعه همکاری‌های سه‌جانبه در حوزه دفاعی نه تنها به کشورها، بلکه به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه کمک زیادی خواهد کرد.

در این دیدار چشم‌اندازهای جدید همکاری در حوزه‌های نظامی، نظامی- فنی، نظامی- آموزشی و نظامی-پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تبادل نظر کامل در مورد بسیاری از موضوعات مشترک برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید