واکنش رئیس مجلس اعلای عراق به موضع ایران در قبال اسرائیل:

بازدارندگی ایران استکبار اسرائیلی را درهم شکست

کدخبر: ۶۷۷۹۷۱
اقتصادنیوز: شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، گفت: بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران استکبار صهیونیستی را درهم شکست.
بازدارندگی ایران استکبار اسرائیلی را درهم شکست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار در خصوص وضعیت منطقه، پیامدهای تشدید تنش های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، تغییر مواضع بین المللی در قبال رژیم صهیونیستی و همچنین مسائل و مشکلات منطقه گفت وگو کردند.

همام حمودی در سخنانی، تلاش های دیپلماتیک را در جلوگیری از گسترش دایره جنگ و پایان دادن به تجاوزها حائز اهمیت خواند.

رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی، عراق گفت: بازدارندگی قوی نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، توازن قوا را در منطقه تغییر داد و استکبار صهیونیستی را در هم شکست و حالت غرور و امید را در افکار عمومی عربی و اسلامی ایجاد کرد .

به گفته شیخ دکتر حمودی، عراق بنا دارد تا از موقعیت راهبردی و مناسبات عربی و بین المللی خود در راستای اتخاذ موضع قاطع برای انزوای این رژیم ددمنش و توقف کشتار و آوارگی مردم و پایان دادن به تجاوزهای این رژیم بهره ببرد.

خبر مرتبط
محور گفت‌و‌گوهای عراقچی در ریاض

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا عازم عربستان می‌شود.

این رهبر سیاسی عراق از نقش مرجعیت عالی دینی و پاسخگویی سریع عتبات عالیات و ملت عراق به فراخوان آن برای کمک رسانی به مردم لبنان قدردانی کرد.

محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در عراق نیز در سخنانی به اهمیت موضع مرجعیت عالی دینی در قبال دشمن صهیونیستی و موضع رسمی و مردمی عراق در این راستا و تاثیرات آن بر تلاش های دیپلماتیک در هماهنگی مواضع عربی و امداد رسانی به مردم لبنان اشاره کرد.

آل صادق خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید به مفهوم سرنوشت واحد ایمان بیاورند تا ملت های منطقه از نعمت صلح برخوردار شوند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید