شکستی دیگر برای تل‌آویو/ پدافند اسرائیل از کار افتاد؟

کدخبر: ۶۷۹۰۴۵
اقتصادنیوز: یک رسانه عبری زبان اصابت پهپاد حزب الله به حیفا، بدون آنکه سامانه‌های هشدار فعال شوند را یک شکست بزرگ برای اسرائیل توصیف کرد.
شکستی دیگر برای تل‌آویو/ پدافند اسرائیل از کار افتاد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  روزنامه عبری زبان کالکالیست در گزارشی که دقایقی بعد از حمله پهپادی حزب الله به حیفا و کشته و زخمی ‌شدن ده‌ها نظامی صهیونیست شد، پرسش‌‌هایی رادر رابطه با دلایل شکست اسرائیل در کشف و رهگیری پهپاد حزب الله مطرح کرد.

در مقدمه این گزارش آمده است، ده‌ها نفر بر اثر اصابت یک هواپیمای بدون سرنشین که بدون اعلام آژیر خطر به منطقه بنیامینا در حیفا اصابت کرد، در اینجا این پرسش مطرح می‌شود که چگونه یک هواپیمای بدون سرنشین به مرکز (فلسطین اشغالی) می‌رسد بدون آن که هیچ سامانه‌ای آن را رصد نکرده و آژیر خطری هم به صدا در نیاید.

در ادامه گزارش آمده است، اسرائیل به دلیل عدم آمادگی و ناکارآمدی ساختار حفاظتی و پدافندی در مقابل هواپیماهای بدون سرنشین، حوادث خطرناکی را تجربه کرده است که از آن جمله می‌توان به مرگ یک نفر در تل‌آویو بود اما امشب (یکشنبه شب) خطرناک‌‌ترین حادثه رخ داد، و در آن بیش از 60 نفر کشته یا زخمی ‌شدند، این در حالی است که هیچ هشداری هم پیش از وقوع حادثه صادر نشد.

چرا آژیر هشدار به صدار در نیامد؟

چگونه یک هواپیمای بدون سرنشین بدون آنکه سامانه‌های پدافندی متوجه آن شوند خود را به مرکز (فلسطین اشغالی) اشغالی می‌رساند؟

خبر مرتبط
شادی مردم لبنان در حمایت از عملیات موفق موشکی حزب الله +فیلم

اقتصادنیوز:مساجد شهر صیدا در جنوب لبنان یکشنبه شب به پاس عملیات دقیق حزب الله به پادگانی در جنوب حیفا، بانگ الله اکبر از بلندگوی خود پخش کردند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان: این یک شکست بزرگ برای اسرائیل محسوب می‌شود، در حالی که خود داعیه پیشرو بودن در فن‌آوری پدافندی را دارد و سیستم پدافندی چند لایه را در اختیار دارد که در جهان بی نظیر است.

اما ظاهرا با این همه ادعا هنوز درس‌های ابتدایی و ضروری از جنگ روسیه و اوکراین را هم فرا نگرفته است و نتوانسته از این جنگی که یک سال و نیم است ادامه دارد، کسب تجربه کند.

یک کارشناس به این رسانه گفت: یکی از دلایل شکست سامانه‌ها در برابر این نوع پهپادها، حجم کوچک آنهاست، این هواپیماهای بدون سرنشین در ارتفاعی پایین پرواز می‌کنند که فعالیت رادار در آن بسیار ضعیف است، در حالی که بزرگترین چالش برای کشف آنها در ماده تشکیل دهنده آن است، مواد به کار رفته در این هواپیماها صرفا فلزی نبوده بلکه مواد پیچیده‌ای را در خود دارند که از جمله آنها می‌توان به الیاف کربن اشاره کرد. این ماده انعکاس امواج رادار از سطح هواپیماهای بدون سرنشین را بسیار ضعیف می کند، همچنین رنگ طوسی و مشکی این هواپیماها نیز با هدف جذب حداکثری امواج ساطع شده از رادار صورت می‌گیرد و باعث می‌شود بازتاب این امواج بسیار ضعیف باشند، همین امر باعث می‌شود تا بازگشت این امواج به رادار با کندی انجام و کشف و زمان واکنش نیز دچار تاخیر شود و عملا عناصر اصلی بسیار ضروری برای عملکرد صحیح و به موقع گنبد آهنین را خنثی کند.

به نوشته رسانه های عبری زبان ، این دومین شکست پدافند اسرائیل در مقابل پهپادهای مقاومت طی 48 ساعت گذشته محسوب می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید