خط و نشان نخست وزیر انگلیس برای اسرائیل

کدخبر: ۶۸۰۳۳۳
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که دیگر هیچ بهانه‌ای را برای تداوم بحران انسانی در غزه تحمل نخواهد کرد.
خط و نشان نخست وزیر انگلیس برای اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست وزیر انگلیس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که جهان در پی ترور (شهادت) یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، دیگر هیچ بهانه ای را برای تداوم بحران انسانی در غزه تحمل نخواهد کرد.

کی‌یر استارمر گفت: آنچه اکنون مورد نیاز است آتش بس در غزه، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها (اسرای اسرائیلی)، دسترسی فوری به کمک‌های بشردوستانه و بازگشت به مسیر راه حل دو دولتی است.»

وی مدعی شد: «این تنها راه برای ایجاد صلح و امنیت طولانی مدت است». نخست وزیر انگلیس سپس تاکید کرد: «بحران انسانی [در غزه] نمی تواند ادامه یابد. من بار دیگر به اسرائیل می گویم، جهان دیگر هیچ بهانه ای را برای [ممانعت از انتقال] کمک های بشردوستانه تحمل نخواهد کرد. غیرنظامیان در شمال غزه اکنون به غذا نیاز دارند.»

خبر مرتبط
لحظه ترور یک شهروند ایرانی در شمال بیروت + فیلم

اقتصادنیوز: لحظه ترور یک شهروند ایرانی در شمال بیروت توسط صهیونیستها را ملاحظه می کنید.

وی در ادامه، ادعاها درباره نقش حماس در غزه و شهید سنوار را تکرار کرد و مدعی شد که هیچ کس برای او عزاداری نخواهد کرد. استارمر همسو با مواضع کاخ سفید ادعا کرد که جهان باید از این شرایط (شهادت سنوار) بیشترین استفاده را در جهت برقراری آتش‌بس صورت دهد.

سنوار که از مرداد سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، به عنوان جایگزین وی، پرچم این گروه مقاومت را به‌دست گرفته بود، پنجشنبه گذشته در جریان عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح‌ سازمان ملل متحد آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید