شورای عالی مسکن تشکیل جلسه داد/ این واحدها در تهران افتتاح شد

کدخبر: ۶۵۵۹۹۱
اقتصادنیوز: تعداد ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن بر اساس تصمیم شورای عالی مسکن افتتاح می‌شود، که واحدهای مسکونی استان تهران نیز جزو این افتتاحیه ها است.
شورای عالی مسکن تشکیل جلسه داد/ این واحدها در تهران افتتاح شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  بر اساس برگزاری هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به صورت ویدئو کنفرانسی با ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، میر محمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی، مرادی مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک و محمد صائبی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران برگزار شد مقرر شد ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی افتتاح و بیش از ۵۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن واگذار شود.

لازم به ذکر است که در این جلسه سقف اجاره بها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی در کنار ساخت و ساز و اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای تنظیم بازار اجاره، تعیین سقف اجاره بها را در برنامه قرار دهد تا با این کار هم حقوق مستأجران و هم موجران رعایت شود.

خبر مرتبط
متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در سال 1402

بنا بر آمارهای بانک مرکزی و گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه، میانگین قیمت هر مترمربع مسکن معامله‌شده در فروردین‌ماه ۸۱ میلیون و۶۳۰‌هزار تومان محاسبه شده است.

گفتنی است که قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها حدود یک ماه گذشته به تصویب رسید که بر اساس ماده ۷ این قانون، دولت مکلف شده تا در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره بها را تعیین کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی