اثر افزایش نرخ ارز بر قیمت مواد مخدر

کدخبر: ۲۳۴۹۴۰
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که تغییر نرخ ارز نوسان قیمت در زمینه مواد مخدر را موجب نشده که دلیل آن، تولید انبوه مواد مخدر در افغانستان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه نوسانات نرخ ارز تاثیری در درمان اعتیاد نگذاشته است اظهار کرد: نرخ درمان اعتیاد کاملاً مشخص است و توسط شورای عالی رفاه و کمیته تعرفه گذاری هر سال یا هر دو سال افزایشی جزئی یعنی حداکثر تا ۱۰ درصد در تعرفه‌ها دارد . افزایش قیمت مواد باعث حرکت افراد به سمت درمان می‌شود؛ طبق اطلاعاتی که داریم در حال حاضر سالیانه ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر به مراکز هشتگانه درمان اعتیاد کشور مراجعه می‌کنند و تحت درمان قرار می گیرند.

پرویز افشار با بیان اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است بیان کرد: با وجود تغییر نرخ ارز این افزایش بی سابقه تولید مواد باعث شده نوسان قیمت در زمینه مواد مخدر نداشته باشیم. برخی نوسانات نرخ خرده فروشی مواد مخدر در استان ها نشان دهنده این نیست که قیمت مواد به شدت بالا رفته است بلکه می تواند ناشی از اقدامات مقابله با عرضه باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید