آخرین خبرها از زلزله هرمزگان/ برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده

کدخبر: ۳۸۶۳۱۸
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و موقت برای زلزله‌زدگان در روستاهای سایه خوش، دژگان و کلاتو بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان خبر داد.
آخرین خبرها از زلزله هرمزگان/ برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد باقر محمدی گفت: این شمار اردوگاه اسکان اضطراری به منظور اسکان زلزله زدگان روستاهای یادشده در منطقه زلزله زده برپا شده است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور ارائه سایر خدمات امدادی و حمایتی به زلزله زدگان روستاهای یاده شده، اقلام زیستی از جمله ۳۰ تخته چادر امدادی، ۶۰ تخته موکت و ۱۵۰ تخته پتو در میان آنان توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح اقدامات بعمل آمده از زمان وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در استان هرمزگان توضیح داد: از بامداد امروز (شنبه) تا دقایقی پیش ۱۲۰ نفر از متاثران از این زلزله با برپایی چادرهای امدادی به صورت اضطراری اسکان و تیم ارزیابی به استعداد چهار تیم به ۱۵ روستا اعزام شدند، فراخوان نیروها و عوامل عملیاتی کادر و داوطلب و اعلام آماده باش به شعب معین و ارزیابی اولیه با تماس تلفنی با دهیاران واقع در محدوده اثر گذاری زلزله انجام شده است.

محمدی با تشریح مکان وقوع، منطقه تحت تاثیر، مناطق آسیب دیده و نوع آسیب این زلزله اضافه کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین استان هرمزگان حد فاصل روستای باسعیدو بندر قشم و روستاهای سایه خوش و حمیران از شهرستان بندرلنگه را لرزاند که در این محدوده ۳۷ روستا مشتمل بر ۶ هزارو ۵۵۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۵۲ نفر زندگی می کنند.

وی درباره روستاهای آسیب دیده بر اثر وقوع زمین لرزه، افزود: روستاهای کلاتو، سایه خوش و دژگان از جمله روستاهای آسیب دیده هستند که ریزش دیوار حیاط و ترک خوردگی سقف و دیوار برخی منازل در آن گزارش شده است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید