راهنمای خرید قفل کتابی (امنیت بیشتر با انتخاب درست)

کدخبر: ۶۷۰۰۹۰
در این مطلب با عنوان راهنمایی خرید قفل کتابی، قصد داریم شما را با ویژگی‌های این قفل کاربردی و نکات مهم در خرید آن آشنا کنیم. قفل کتابی یکی از قفل‌های بسیار ایمن است که به‌واسطه آن امنیت درب‌ها را به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کنید. ساختار این قفل به‌گونه‌ای است که سارقان به زبانه و میله اتصالی آن دسترسی ندارند و ازاین‌رو به لحاظ امنیتی یکی از ایمن‌ترین نوع قفل‌ها به شمار می‌رود.
راهنمای خرید قفل کتابی (امنیت بیشتر با انتخاب درست)

رپرتاژ آگهی: در این مطلب با عنوان راهنمایی خرید قفل کتابی، قصد داریم شما را با ویژگی‌های این قفل کاربردی و نکات مهم در خرید آن آشنا کنیم. قفل کتابی یکی از قفل‌های بسیار ایمن است که به‌واسطه آن امنیت درب‌ها را به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کنید. ساختار این قفل به‌گونه‌ای است که سارقان به زبانه و میله اتصالی آن دسترسی ندارند و ازاین‌رو به لحاظ امنیتی یکی از ایمن‌ترین نوع قفل‌ها به شمار می‌رود.

این قفل انواع مختلفی دارد و در مدل‌های متنوع با ویژگی‌های متفاوت به تولید می‌رسد. اگر تصمیم به خرید قفل کتابی دارید حتماً باید به فاکتورهایی نظیر جنس بدنه، ابعاد قفل، وزن، نوع کلید و... توجه کنید. همچنین با درنظرگرفتن نوع آلیاژ به‌کاررفته در ساختار این محصول، بهترین و مناسب‌ترین قفل را جهت استفاده انتخاب کنید.

انواع قفل کتابی 

 نوع قفل کتابی

 نوع کلید قفل

 کاربرد

 مزایا و معایب

 رنج قیمتی

قفل کتابی ایستاتیس مدل ۶۰ 

معمولی

درب ورودی و خروجی ساختمان، قفل پدال ماشین 

دارای مغزی برنجی، ساخته شده از فولاد، قرارگیری زبانه و کلید در یک طرف قفل

نداشتن گارانتی

قیمت تک ۱۶۱.۰۰۰ قیمت عمده (۴ عدد به بالا) ۱۴۴.۹۰۰

قفل کتابی ایساتیس مدل ۷۰

کامپیوتری

قابل استفاده جهت قفل پدال، مناسب برای درب‌های خروجی و ورودی از نوع شیشه‌ای، چوبی و...

ساخته شده از فولاد، دارای مغزی برنجی، قرارگرفتن زبانه و کلید در یک طرف قفل، نداشتن گارانتی

قیمت تک‌فروشی ۲۰۵.۵۰۰ تومان

 

قیمت عمده (۴ عدد به بالا) ۱۸۴.۹۵۰ تومان

قفل کتابی ایساتیس مدل ۸۵

کامپیوتری

 

جنس فولادی، مغزی از جنس برنج، دارای ۳ عدد کلید کامپیوتری، قرار گرفتن کلید و زبانه در یک طرف قفل، نداشتن گارانتی

قیمت تک ۲۱۹.۵۰۰ تومان

 

قیمت عمده (۴ عدد به بالا) ۱۹۷.۵۵۰ تومان

قفل کتابی نیکا سایز ۹۴

کامپیوتری

مناسب برای درب ورودی ساختمان، مناسب برای درب‌های آکاردئونی، 

دارای ۴ عدد کلید کامپیوتری، ساخته شده از برنج، بسیار مقاوم، نداشتن گارانتی

قیمت تک فروشی ۲۴۹۰۰۰ تومان

 

قیمت عمده (سه عدد به بالا)  تومان ۲۲۴.۱۰۰

قفل کتابی ایساتیس مدل ۱۰۰

کامپیوتری

مناسب برای انواع درب، مناسب برای قفل پدال و...

دارای ۳ عدد کلید کامپیوتری، مغزی از جنس برنج، بدنه از جنس فولاد، نداشتن گارانتی

قیمت تک فروشی ۲۷۱.۵۰۰ تومان

 

قیمت عمده ( ۴ عدد به بالا) ۲۴۴.۳۵۰ تومان

 

قفل کتابی آرش سایز ۱۰۰

شیاردار

قابل استفاده جهت قفل انواع درب ورودی ساختمان، درب خروجی ساختمان، درب پارکینگ و...

تولید شده از فولاد، دارای جعبه محافظ، قرار گیری زبانه و کلید در یک سمت قفل، نداشتن گارانتی

قیمت تک فروشی ۳۲۰۰۰۰ تومان

 

قیمت عمده (۳ عدد به بالا) ۲۲۸۰۰۰ تومان

قفل کتابی آیرون مکس مدل lM_sp80

کامپیوتری

قابل نصب روی درب مغازه، پارکینگ و درب‌های آکاردئونی

سایز ۸۰ میلیمتری، بدنه سخت کاری شده از جنس استیل، زبانه و کلید در یک طرف

قیمت تک فروشی ۳۱۶.۰۰۰ تومان

 

قیمت عمده (۴ عدد به بالا) ۲۸۴.۴۰۰ تومان

راهنمایی خرید قفل کتابی بر اساس نیاز شما

راهنمایی خرید قفل کتابی برای نیاز شما

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم قفل‌های کتابی انواع مختلفی دارند و هر یک از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. اگر قصد خرید این قفل را دارید حتماً به یک سری معیارها دقت داشته باشید و بر اساس فاکتورهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره کنیم، مناسب‌ترین نوع قفل کتابی را متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

 انتخاب نوع مناسب قفل کتابی 

 اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در راهنمایی خرید قفل کتابی به آن تأکید می‌شود انتخاب قفل مناسب، متناسب با نیاز است. قفل‌های کتابی به‌صورت تک‌جداره، دوجداره یا کامپیوتری به تولید می‌رسند و دارای مغزی‌های متفاوت هستند؛ بنابراین برای خرید آن‌ها باید به نوع نیاز خود دقت کنید و براساس کاربرد این قفل‌ها، محصول مناسب را انتخاب و خریداری کنید. 

دقت به‌ اندازه قفل کتابی

اندازه و سایز قفل از دیگر معیارهای مهم در انتخاب و خرید آن است. قفل‌ها دارای سایزبندی‌های متنوعی هستند و هر یک برای نیازهای مختلف کاربران طراحی می‌شوند. قفل‌هایی که سایز و اندازه بزرگی دارند معمولاً به‌سختی دچار آسیب و شکستگی می‌شوند و امنیت درب را نسبت به قفل‌های ظریف با مغزی‌های نازک بیشتر فراهم می‌کنند.

درنظرگرفتن نوع کلید قفل قبل از خرید

قفل‌های کتابی به لحاظ نوع کلیدی که در ساختارشان به‌کاررفته بسیار متنوع هستند. برخی از این قفل‌ها از کلیدهای ساده برخورد دارند و در اغلب موارد به‌راحتی با یک شاه‌کلید باز می‌شوند؛ اما برخی از کلیدها به شکل دو شیار طراحی شده‌اند و امنیت آنها بسیار بیشتر است. علاوه‌برآن برخی از کلیدها نیز به شکل کامپیوتری طراحی می‌شوند که بسیار سخت و دشوار باز می‌شوند.

آلیاژ به‌کاررفته در قفل کتابی 

در راهنمای خرید قفل کتابی توجه به آلیاژ به‌کاررفته در قفل اهمیت بسیار زیادی دارد. قفل‌های کتابی که از آلیاژهای باکیفیت تولید شده باشند در برابر ضربه، فشار و عوامل مخرب محیطی دچار شکستگی و خوردگی نمی‌شوند. در میان انواع قفل‌های کتابی که با آلیاژهای متنوع به تولید می رسند قفل‌های برنجی و استیل از بهترین نمونه‌ها هستند که کیفیت بسیار بالا و مقاومت بی‌نظیری در برابر ضربه، فشار و مواد اسیدی دارند.

ایمنی قفل را در نظر بگرید قبل از خرید قفل کتابی 

فاکتور دیگری که برای خرید قفل باید به آن توجه کنید میزان امنیت آن است. برای آگاهی از میزان امنیت قفل می‌توانید از یک کلیدساز کمک بگیرید و به‌این‌ترتیب امن‌ترین و بهترین قفل‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

وزن مناسب برای قفل کتابی را قبل از خرید در نظر بگیرید

میزان وزن قفل کتابی هم فاکتور دیگری است که در هنگام خرید باید آن را بررسی کنید. توصیه می‌شود قفل‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که وزن زیادی دارند و سطح رویی آن‌ها فاقد هرگونه خط‌‌وخش یا حفره است.

ضخامت حلقه قفل و میله را در نظر بگیرید قبل از خرید

میزان ضخامت حلقه قفل و میله نیز یکی دیگر از نکات مهم در راهنمایی خرید قفل کتابی محسوب می‌شود. اغلب قفل‌های کتابی از میله‌های با ضخامت ۱۲ میلی‌متر برخوردار هستند؛ بنابراین هنگام خرید دقت کنید که ضخامت میله یا حلقه قفل کمتر از ۱۲ میلیمتر نباشد. چرا که در این صورت امکان بریدن و قیچی‌کردن میله راحت‌تر است.

چرا باید از قفل کتابی استفاده کنیم؟ 

قفل‌های کتابی در مقایسه با سایر قفل‌های موجود در بازار از ویژگی‌های مثبت و متمایزی برخوردار هستند که از جمله آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در ساختار این قفل‌ها اندازه حلقه کوتاه‌تر از قفل‌های آویز است؛ بنابراین راحت بریده نمی‌شوند و در نتیجه ایمنی بیشتری دارند.

  • در ساختار این قفل‌ها دو شیار و یک زبانه قفل وجود دارد و به همین علت با ساده‌ترین ترفندها و به‌راحتی امکان باز شدن آنها وجود ندارد.

  • قفل‌های کتابی در برابر ضربه و فشار مقاومت بسیار بالایی دارند به سارق اجازه نمی‌دهند که به لایه داخلی قفل و مغزی نفوذ کند.

  • مغزی‌های این قفل‌ از سیستم قفل کامپیوتری برخوردار است و کلیدهای آن با کمک برنامه‌های کامپیوتری تولید می‌شود. به همین علت سارقان نمی‌توانند برای باز کردن آن از شاه‌کلید استفاده کنند.

  • مغزی قفل‌های کتابی از نوع برنجی است و در برابر مواد اسیدی مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند به همین علت این قفل‌ها به نام قفل‌های ضد اسید نیز شناخته می‌شوند.

کلام آخر در خصوص راهنمایی انتخاب قفل کتابی

در این مطلب به‌عنوان راهنمایی خرید قفل کتابی سعی کردیم شما را با معیارها و فاکتورهای مهمی که باید در هنگام خرید قفل به آنها دقت کنید آشنا کنیم. همان‌طور که در طول مقاله اشاره کردیم قفل کتابی نسل جدیدی از قفل‌های امنیتی است که به‌واسطه آن می‌توانید امنیت محیط کار، منزل و... را به‌خوبی تأمین کنید. این محصولات اغلب از آلیاژهای برنجی تولید می‌شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر شکستگی و مواد اسیدی دارند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید