از تصور تا واقعیت در تفلیس

کدخبر: ۶۷۹۳۷۱
تفلیس پایتخت کشور گرجستان است.
از تصور تا واقعیت در تفلیس

رپرتاژ آگهی :  بسیاری از ایرانی‌ها با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل تفلیس برای تفریح و استراحت به این شهر سفر می‌کنند. از وسط تفلیس رودخانه کورا می‌گذرد به همین دلیل تفلیس شهری سرسبز و خوش آب‌وهوا است. به‌جز آب‌وهوای بسیار خوب در تفلیس جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی هم وجود دارد.

از کلیساهای قدیمی گرفته تا مرکز خریدهایی مدرن و شیک که در آن‌ها اجناس برندهای مشهور به فروش می‌رسند. اگر به فکر سفر به شهر زیبای تفلیس هستید اما هنوز در انتخاب خود تردید دارید؛ با ما همراه بمانید. ما در ادامه به‌طور مفصل درباره ویژگی‌های این شهر صحبت خواهیم کرد.

چرا باید به تفلیس سفر کنیم؟

تفلیس شهری با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت است که برخلاف بسیاری از شهرهای اروپای شرقی مردمی خونگرم و مهمان‌نواز دارد. این روزها افراد زیادی تفلیس را به دلیل فاصله جغرافیایی نزدیک و هزینه‌های کم سفر برای مسافرت انتخاب می‌کنند. البته دلایل دیگری هم برای سفر به تفلیس وجود دارد. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند.

طبیعت زیبا و بی‌نظیر

دشت‌های سرسبز و پوشیده از درخت، کوه‌های مرتفع و رودخانه کورا از جمله زیبایی‌های طبیعی شهر تفلیس هستند. البته که نباید چشمه‌های آب گرم اطراف این شهر را از یاد برد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید همین چشمه‌های آب گرم دلیل به وجود آمدن شهر تفلیس هستند.

شاه واخنگ اول در قرن پنجم میلادی به‌طور اتفاقی این چشمه‌های آبگرم را پیدا می‌کند. او به‌قدری مجذوب این چشمه‌ها و طبیعت اطرافش می‌شود که دستور ساخت شهر تفلیس را می‌دهد. تفلیس در نیمه اول سال بسیار سرسبز و زیبا است. اگر در این ماه‌ها به این شهر سفر کنید می‌توانید با دوربین عکاسی‌تان تصاویر جذابی از طبیعت تفلیس را با خود به خانه ببرید.

آب‌وهوای خوب

کشور گرجستان در همسایگی کشور روسیه قرار گرفته است. بااین‌حال برخلاف تصور بسیاری از افراد، تفلیس آب‌وهوایی بسیار معتدل‌تر نسبت به روسیه دارد. بهترین زمان رزرو هتل تفلیس و سفر به این شهر دیدنی اواسط اردیبهشت تا اواسط تیر و اوایل شهریور تا اوایل ماه مهر است. در این روزها تفلیس در بهترین شرایط آب‌وهوایی قرار دارد و شما می‌توانید به‌راحتی در بخش‌های مختلف این شهر به گشت‌وگذار بپردازید. البته کسانی که از تفریح‌های زمستانی لذت می‌برند باید اوایل دی‌ماه تا اواخر اسفندماه را برای سفر انتخاب کنند. در این ماه‌ها جشنواره‌های زمستانه مختلفی برگزار می‌شوند که برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

هزینه مناسب سفر

سفرهای خارجی با افزایش قیمت دلار به سفرهای لوکس تبدیل شده‌اند. اگرچه شما هنوز هم می‌توانید تورهای تفلیس را با قیمت مناسبی بخرید. هزینه مناسب تورهای تفلیس از جمله مهم‌ترین دلایل سفر بسیاری از ایرانی‌ها به این شهر است. البته قیمت تورهای تفلیس در نیمه دوم سال به کم‌ترین حد خود می‌رسد.

دلیل این کاهش قیمت هم حضور تعداد کم‌تر گردشگران و کاهش شدید قیمت هتل تفلیس است. علاوه بر این شما می‌توانید تورهای لحظه آخری را با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری هم تهیه کنید. در ضمن قیمت غذا و نوشیدنی و هزینه‌های رفت‌وآمد در تفلیس نسبت به بسیاری از شهرهای توریستی محبوب دیگر بسیار کم‌تر است.

e0c8d591-569c-4d8d-93f6-5786d9d999d7

غذاها و نوشیدنی‌های خوش‌طعم

غذاهای گرجی جزو غذاهایی هستند که با ذائقه بسیاری از ایرانی‌ها همخوانی دارند. به شما قول می‌دهیم که از چشیدن طعم‌ غذاهای معروف گرجستان پشیمان نشوید. غذاهایی مانند خینکالی، پخالی، ساتسیوی و تولما که شبیه به دلمه است جزو خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای گرجستان از نظر گردشگران هستند. افراد گیاهخوار هم در سفرشان به تفلیس دچار مشکل نخواهد شد زیرا در بسیاری از غذاهای گرجی از گوشت استفاده نمی‌شود. همچنین تعداد زیادی رستوران در تفلیس وجود دارند که غذاهای گیاهی سرو می‌کنند.

جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیز

اگر به تاریخ علاقه دارید نباید سفر به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپایی را از دست بدهید. قدمت شهر تفلیس به قرن پنج میلادی بازمی‌گردد. در این شهر کاخ‌ها و کلیساهای قدیمی زیادی وجود دارد. بسیاری از گردشگران در طول سفرشان به تفلیس از این جاذبه‌های تاریخی بازدید می‌کنند.

قلعه ناریکالا، شهر سنگی اوپلیستیخه، کلیسای آنچیسخاتی و کلیسای متخی جزو دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی تفلیس هستند. شهر تفلیس در طول سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. بااین‌حال شما در بخش‌های مختلف این شهر می‌توانید ردپای امپراتوری رم، عثمانی‌ها و حکومت شوروی سابق را در معماری ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی به‌خوبی ببینید.

جشن‌ها و فستیوال‌های متنوع

مردم کشور گرجستان بسیار شاد و دل‌زنده هستند. آن‌ها از هر فرصتی برای برگزاری جشن‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ به‌طوری‌که در همه ماه‌های سال حداقل یک جشن یا فستیوال بزرگ در این کشور برگزار می‌شود. جشن کریسمس، جشن عید پاک، جشن روز استقلال، جشن نوروز، فستیوال رنگ، فستیوال موسیقی جاز، جشنواره پنیر و... تعدادی از جشن‌هایی هستند که در تفلیس برگزار می‌شوند. این جشن‌ها همیشه همراه با موسیقی، رقص‌های محلی و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه هستند. همچنین برخی از این جشنواره‌ها در دنیا شهرت زیادی دارند و بسیاری از گردشگران خارجی برای شرکت در آن‌ها به تفلیس سفر می‌کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید