کاهش حباب صندوق‌های اهرمی با ورود نارنج به بورس / نارنج با ۳.۸ کمترین حباب را دارد

کدخبر: ۶۵۷۹۲۴
میانگین حباب صندوق‌های اهرمی‌ هفته‌ گذشته از ۱۶ به ۸ درصد رسید؛ صندوق اهرمی نارنج با ۳.۸ درصد کمترین حباب را دارد.
کاهش حباب صندوق‌های اهرمی با ورود نارنج به بورس /  نارنج با ۳.۸ کمترین حباب را دارد

پذیره‌نویسی صندوق‌های اهرمی جدید مهم‌ترین خبر تیر‌ماه بورس بود، «صندوق اهرمی نارنج» رکورد جدیدی در پذیره‌نویسی‌ صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثبت کرد. این صندوق موفق شد در ۴۹ دقیقه در مجموع ۱۰ هزار میلیارد‌ ریال منابع با مشارکت بیش از ۷ هزار کد‌حقیقی جذب کند.

اما پذیره‌نویسی صندوق اهرمی نارنج چه تاثیری بر بورس داشت؟

ورود منابع جدید با بازار‌سهام:

ابتدا باید گفت صندوق اهرمی نارنج در شرایطی که بازار‌سرمایه کمترین حجم معاملات را داشت موفق به جذب ۱۰ هزار‌میلیارد تومان منابع جدید به خصوص از سمت‌ کد‌های حقیقی شد.

استقبال سهامداران از صندوق اهرمی نارنج موجب شد صندوق اهرمی اقتصاد بیدار هم یک روز پیش از موعد شروع به پذیره‌نویسی کند و این صندوق هم پس از گذشت دو روز موفق به جذب ۱ هزار‌میلیارد تومان منابع شود.

موجی که پذیره‌نویسی صندوق اهرمی نارنج ایجاد کرد ۲۰ هزار‌میلیارد تومان منابع را به سمت بازار‌سهام وارد کرد که تاثیر خود را در رشد شاخص(همزمان با تشکیل پرتفوی اهرمی‌ها) نشان داد. همچنین سرمایه‌گذاری در واحد‌های عادی صندوق‌ اهرمی نارنج آغاز شده که این منابع نیز تا‌حد زیادی وارد بازار‌سهام می‌شود.

از میان اخبار؛ پذیره‌نویسی واحد‌های عادی صندوق اهرمی نارنج با سود ۳۱ درصد آغاز شد + لینک ثبت‌نام

کاهش حباب صندوق‌های اهرمی:

یکی از مهم‌ترین تاثیرات آغاز به فعالیت «صندوق اهرمی نارنج» کاهش حباب صندوق‌های اهرمی بود به طوری که میانگین حباب صندوق‌های اهرمی از ۱۶ درصد به ۸ درصد در پایان هفته‌گذشته رسید.

«صندوق اهرمی نارنج» با ۳.۸درصد کمترین حباب را دارد و بیشترین حباب صندوق‌ اهرمی نیز با ۱۷.۵ درصد است که نارنج بهترین موقعیت خرید را در میان صندوق‌های اهرمی دارد.

رقابتی‌تر شدن بازار صندوق‌های اهرمی:

تعداد صندوق‌های اهرمی موجود در بازار‌سرمایه در پایان سال ۱۴۰۱ تنها ۲ مورد بود که به همت سازمان بورس با پذیره‌نویسی‌های صندوق‌های جدید به ۷ صندوق رسیده است.

صندوق اهرمی نارنج توسط شرکت ترنج مدیریت می‌شود که سابقه خوبی در مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارد، صندوق سهامی سرو، صندوق اوراق بهادار با درآمد‌ثابت افران و صندوق مختلط زیتون جزو بهترین و بزرگترین صندوق‌های بازار‌سرمایه به شمار می‌رود. ورود شرکت ترنج به بازار‌ اهرمی‌ها می‌تواند رقابت‌ را جدی و جذاب کند.

برای دریافت مشاوره رایگان و سرمایه‌گذاری می‌توانید به سایت «صندوق اهرمی نارنج» مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • بررسی تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی از رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳

      اقتصادنیوز: آمارهای رشد اقتصادی به روش هزینه در بهار امسال نشان می‌دهد رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳ به سطح ۴.۲ درصد رسیده…

    کارگزاری مفید