واکنش بایدن به اعتراضات دانشجویی در آمریکا/ تهدید به خشونت جایی در دانشگاهها ندارد

کدخبر: ۶۴۵۳۶۰
رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن انتقاد به یهودستیزی در اعتراضات دانشجویی آمریکا، اعلام کرد که تهدید به خشونت در دانشگاههای این کشور جایی ندارد.
واکنش بایدن به اعتراضات دانشجویی در آمریکا/ تهدید به خشونت جایی در دانشگاهها ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت که بایدن در سخنانی به بهانه مراسم هولوکاست، از افزایش شدید یهودستیزی در اعتراضات دانشجویی در آمریکا و سراسر جهان و در جریان جنگ غزه میان رژیم صهیونیستی و حماس انتقاد کرده و مدعی شده است که تهدید به خشونت جایی در دانشگاه‌ها یا هیچ مکان دیگری در آمریکا ندارد چرا که ما کشوری بی قانون نیستیم.

همچنین درحالیکه سرکوب‌های خشونت آمیز اعتراضات آرام دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین از سوی پلیس این کشور در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی می‌شود، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم موج جدید خشونت و لفاظی‌های نفرت انگیز نسبت به یهودیان را محکوم کرد.

بایدن در این سخنرانی مدعی شدکه حماس با کشتن بیش از یک هزار و ۲۰۰ صهیونیست که اکثرا غیرنظامی بودند به این احساس تنفر جان تازه‌ای بخشیده و هشدار داده است که مردم کم کم فراموش می‌کنند که چه کسی مسئول این کار بوده است.

وی همچنین از این سخنرانی برای تجدید اعلام حمایت تزلزل ناپذیر خود از رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس استفاده کرد، هر چند که روابط او با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور فزاینده‌ای به دلیل پافشاری تل آویو برای حمله به رفح تحت فشار قرار گرفته؛ حمله‌ای که تاکنون بحران انسانی فاجعه باری را برای فلسطینی‌ها رقم زده است.

بایدن در حال حاضر با مشکل ایجاد توازن در حمایت خود از اسرائیل و تلاش‌هایش برای حفظ جان غیرنظامیان در غزه دست و پنجه نرم می‌کند.

اظهارات بایدن همزمان با تظاهرات حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه‌های سراسر آمریکا مطرح شده است.

به گزارش ایرنا، اعتراضات دانشجویی به دنبال دستگیری‌ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است.

دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتر اضات پیوسته‌اند.

بسیاری از معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل را واگذار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید