سرمایه گذاری خارجی در معادن ایران

کدخبر: ۱۰۵۲۹۸
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت یازدهم بستر سرمایه گذاری خارجی را در معادن و صنایع معدنی فراهم کرده و مشوق هایی را نیز در این ارتباط پیش بینی کرده است.

ایرنا نوشت:

محمد فاطمیان اظهار کرد: امروز دولت ایران فرصت مناسبی را پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی قرار داده و زیرساخت های لازم در بخش معدن و صنایع معدنی را تامین کرده است.

او یادآور شد: امسال قرار است سومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) توسط سازمان نظام مهندسی معدن ایران در 22 مهرماه برگزار شود که این اقدام گامی در جهت تشریح سیاست های این بخش و استقبال از سرمایه گذاران خارجی است.

فاطمیان افزود: امکان سرمایه گذاری در زمینه معدن و صنایع معدنی در ایران با ارائه مشوق های سرمایه گذاری از جمله کمک به اهدای زمین به سرمایه گذاران خارجی و امکان ضمانت تسهیلات از سوی شرکت های خارجی که به صورت مشترک فعالیت کنند، از موارد پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: براساس سیاست تسهیل صادرات ایران به چین نیز یک بارانداز به وسعت 30 هزار مترمربع در شیانمن و گوانگجو پیش بینی شده است.

به اعتقاد فاطمیان، بخش معدن به لحاظ برخورداری از منابع خدادادی در بحران هایی مانند تحریم کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد و ماندگاری دارد.

او تاکید کرد: امروز با هدف توسعه بخش های صنعت، معدن و تجارت به سمت رویکرد تعامل و مشارکت سرمایه گذاری خارجی با شتاب لازم، حرکت می کند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: ایجاد مناطق خاص صنایع معدنی در کشور در چند قطب عملیاتی شده، هرچند اکنون مشوق های بسیاری برای سرمایه گذاران خارجی و واگذاری اراضی وجود دارد.

به گفته وی، زیرساخت های سرمایه گذاری در ایران به عنوان کشوری ارزان با وجود سه عامل ترانزیت، ترانسفر و انرژی، برای سرمایه گذاری فراهم آمده است.

فاطمیان قابلیت انتقال جاده ای و ریلی که برای اقتصاد شرق و غرب موثر است و می تواند در خاورمیانه نقش داشته باشد را از دیگر شرایط مساعد ایران دانست و گفت: بخش معدن و صنایع معدنی نیاز به توسعه شبکه حمل و نقل در ابعاد جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی دارد.

او افزود: بخش معدن و صنایع معدنی می تواند نقش موثری در برطرف ساختن دغدغه اشتغال در کشور به دنبال داشته باشد، زیرا زنجیره اکتشاف، استخراج و فرآوری علاوه بر ایجاد شغل نقش کلیدی در ایجاد ثروت دارد.

قرار است سه رویداد بزرگ معدنی که شامل سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی، نمایشگاه سالانه مرتبط به این امر و پنجمین کنفرانس مهندسی معدن همزمان 22 مهر ماه جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید