خرید قسطی لوازم خانگی بدون سقف خرید/ خرید قسطی ۱۰ماهه با طرح دولت متفاوت است

کدخبر: ۱۳۵۲۵۸
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفته است: قرار است از هفته آینده یعنی در آخرین هفته دی‌ماه، طرح جدیدی جدا از طرح دولت برای خرید لوازم خانگی راه‌اندازی شود که در این طرح هیچ محدودیت خریدی وجود ندارد.
خرید قسطی لوازم خانگی بدون سقف خرید/ خرید قسطی ۱۰ماهه با طرح دولت متفاوت است

به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به اینکه دولت برای خروج رکود از بخش صنعت به ویژه لوازم خانگی و تولید، طرح خرید اعتباری لوازم خانگی ایرانی تا سقف ۱۰ میلیون تومان را پیشنهاد داد که گرچه با موانع و تغییراتی در شرایط اعطا همراه بود، اما در ‌‌نهایت هفته گذشته آغاز شد.

در این راستا، رئیس اتحادیه لوازم خانگی به تسنیم گفته است که  قرار است از هفته آینده یعنی در آخرین هفته دی‌ماه، طرح جدیدی جدا از طرح دولت برای خرید لوازم خانگی راه‌اندازی شود که در این طرح هیچ محدودیت خریدی وجود ندارد.

به گفته محمدطحان‌پور، با اجرای طرح جدیدی غیر از طرح دولت، لوازم خانگی را در اقساط ۱۰ ماهه به خریداران تحویل می‌دهیم.

وی با اعلام اینکه در این طرح واحدهای صنفی را فعال کردیم و آن‌ها خودشان به طور مستقیم کالا را به مردم می‌فروشند، افزود: سقف اعتباری در این طرح وجود ندارد و فروشنده و خریدار با توافق کالاهای خود را واگذار می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه این طرح را اصناف اجرا می‌کنند، گفت: این طرح با کارت اعتباری که ازجانب دولت اجرا می‌شود، تفاوت دارد. در طرح کارت‌های اعتباری دولت وام را به تولیدکننده‌ها می‌دهد اما تولیدکننده‌ها در تمام سطح شهر ممکن است شعبه به اندازه کافی برای فروش نداشته باشد. در این روش تمام فروشنده‌های سطح شهر می‌توانند مشارکت داشته باشند و پول مستقیم به حساب فروشنده واریز می‌شود.

طحان‌پور خاطرنشان کرد: این طرح از هفته آینده کلید می‌خورد و امیدواریم از جانب مردم با استقبال روبرو شود تا بازار لوازم خانگی رونق بگیرد.

این درحالیست که رئیس اتحادیه لوازم خانگی بار‌ها به این طرح انتقاد کرده بود و پیش از این گفته بود، در صورتی که این طرح به پیشنهادهای اتحادیه لوازم خانگی نزدیک‌تر باشد، موفق‌تر خواهد بود. با این حال طرح خرید لوازم خانگی تا سقف ۱۰میلیون تومان به مرحله اجرارسید و مقرر شد در مرحله اول این اعتبار تا سقف۶ میلیون تومان و برای سه گروه متقاضی اجرایی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید